Az év elején egyetlen igazán jelentős változás történt: a szezonkezdet programja kevésbé lesz sűrű, miután az Ausztrál Nagydíjat két héttel előbbre hozták, így a szezon márciusban rajtol, s innentől kezdve egészen a június 12-ei Kanadai Nagydíjig kéthetente következnek majd a versenyek.
Ezt követően is így kellene történnie, két hét múlva kellene a következő futamnak sorra kerülnie, hiszen az FIA nemrég úgy döntött, hogy a Le Mans-i hétvégére egyetlen másik nagy sorozat sem szervezhet versenyt. Nos, ez az elhatározás egészen mostanáig tartott, az azerbajdzsáni Európa Nagydíjat ugyanis június 19-re helyezték át, azaz Nico Hülkenbergnek legfeljebb akkor lehetne esélye a címvédésre, ha kihagyna egy F1-es futamot.
Júliusban aztán elképesztően sűrű program következik, hiszen öt hétvége alatt négy futamot rendeznek – ha úgy tetszik, a nyolc valódi európai futam felét ebben az egy hónapban tartják majd. A Német Nagydíj a magyar futam utánra került, majd ezt követi a négyhetes nyári szünet.
Az őszi program is kisebb változásokon ment át, Malajzia végül mégis Szingapúr szomszédja maradt, de egy hét szünet került a két verseny közé, a szezon pedig egy novemberi triplával zárul – az utolsó futamot Abu Dhabiban rendezik.
A 2016-os versenynaptár:
Március 20. - Ausztrália |
Április 3. - Bahrein |
Április 17. - Kína |
Május 1. - Oroszország |
Május 15. - Spanyolország |
Május 29. - Monaco |
Június 12. - Kanada |
Június 19. - Európa (Baku) |
Július 3. - Ausztria |
Július 10. - Nagy-Britannia |
Július 24. - Magyarország |
Július 31. - Németország |
Augusztus 28. - Belgium |
Szeptember 4. - Olaszország |
Szeptember 18. - Szingapúr |
Október 2. - Malajzia |
Október 9. - Japán |
Október 23. - USA |
November 6. - Mexikó |
November 13. - Brazília |
November 27. - Abu Dhabi |