DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Meg fogunk lepődni a Haas teljesítményén?

Legalábbis a csapatalapító Gene Haas szerint, aki bár azt gondolja, hogy az idő a legnagyobb ellenfelük, úgy érzi, hogy kész lesznek debütáló F1-es szezonjukra, amikor majd elkezdik a tesztelést.

Gene Haas okosan döntött, amikor egy évvel elhalasztotta csapata Forma-1-es debütálását, így a Ferrari technikai támogatásával felturbózva sokkal felkészültebben kezdheti el a csúcs meghódítását. „Minden időbe telik” - nyilatkozta az amerikai a Motorsportnak. „Ha az emberek azt gondolják, hogy lehetséges összerakni egy csapatot néhány hónap alatt, azzal, hogy lemész a helyi versenyautó-alkatrészboltba, azt kell mondanom, hogy lehetetlen.”

„Előbb meg kell vásárolni majd meg kell munkálni az alapanyagokat, ami óriási mennyiségű időt emészt fel. Minden sokkal több időbe kerül, mint amit vártunk. De most már egy kicsit jobban állunk, és valószínűleg jobbak is leszünk, mint más, újonnan belépő csapat.”



„Úgy vélem, hogy legtöbbször az a probléma, hogy egy új csapat júliusban megkapja a licencét, és fél évvel később már pályára kell vinniük az autót. Ez kivitelezhetetlen, ha csak nincs egy csapat, amelyre számíthatsz. Mi ugyan újoncok leszünk, de technikai kapcsolatban vagyunk a Ferrrival. Csigatempóban sajátítunk el új dolgokat, de legalább van időnk arra, hogy azt csináljuk, amit akarunk. Amikor elmegyünk Spanyolországba tesztelni, meg fogjuk lepni az embereket - készen leszünk.”

Haas nyilatkozatában konkrétan is kitért a Ferrarira, és úgy véli, hogy a Monzában bevetett erőforrásuk remek teljesítményt nyújtott, de további munkára ösztönzi Maranellót. „Nem hinném, hogy az emberek igazán megértenék az autók komplexitását - nem csak a motoron múlnak a dolgok, fontos a tapadás és a leszorítóerő közötti egyensúly is. A Mercedes egyszerűen jobban össze tudja rakni ezeket a dolgokat.

„Ha a Ferrari motorja nagyobb erőforrással rendelkezne, akkor sem hiszem, hogy előrébb tartanának. Az a legfontosabb, hogy mi kipróbált eszközt fogunk használni, Tudjuk, hogy a felfüggesztés nem fog meghibásodni, és azt is, hogy a váltók is tartósak lesznek. A legtöbb új kezdeményezés a megbízhatósággal bajlódik - ha sikerülne kiküszöbölnünk a jelenleg homályos területeket, nagyon megbízhatóak lennénk” - tette hozzá Haas.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: