A bajnoki tabella második helyezettje számára kevesés rosszabb hír érkezhetett volna szombaton dél magasságában, mint hogy szerelőinek egy meghibásodás miatt ki kell cserélniük az erre a hétvégére megkapott, továbbfejlesztett motort az autójában, és csak egy régebbit tehettek be a helyére, ezáltal pedig hátrányba került csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben.
A német biztos benne, hogy a gyengébb motor következményeként kapott ki az időmérőn Hamilton mellett a két Ferraritól is.
„Egy olyan motorhoz kellett visszatérnünk, ami már hatodik versenyét fogja teljesíteni most, és akármilyen hosszú is az élettartama egy egységnek, minden egyes megtett kilométerrel veszít egy kis teljesítményt” - magyarázta a német. „Ezért is nagyon kiábrándító, hogy ez a meghibásodás pont Monzában történt, amely pályán egyértelműen a motorerő a meghatározó. Komoly kompromisszumokra volt szükségünk ma, és ez az oka annak, hogy ma negyedik vagyok, és emiatt lesz a verseny is kemény számomra. Ugyanígy holnap is kicsit lassabb leszek, ami nem ideális a Ferrarik ellen. Nekem mindenesetre az az érzésem, hogy ezen a hétvégén inkább mi léptünk visszafelé, nem pedig a Ferrari lett erősebb.”
A Mercedes csapatelnöke, Niki Lauda azonban kissé ellentmond Rosberg állításának, szerinte nem a motorteljesítmény hiánya okozott fejfájást a németnek.
„Nem a motorerőben voltak hiányosságai, hanem a vezethetőséggel akadtak gondjai, ami miatt panaszkodott is a rádión. Nem tudta az autót pontosan oda pozícionálni, ahova szerette volna, ami pedig ekkora sebesség mellett nagyon sokat számít - mint azt láthatjuk is” - mondta Lauda. „Viszont ami meglepett minket, az a Ferrari teljesítménye volt. Remek csúcssebességgel rendelkeznek, tehát a motorfejlesztésüknek eredménye most egyértelműen megmutatkozott.”