Míg más csapatok esetében még hírértékkel bír, ha rajtbüntetést kapnak az erőforrás valamely egységének cseréje miatt, a McLaren esetében már csak egy vállrándítással veszi tudomásul az ember, hogy ismételten hátrasorolják őket – csak emlékeztetőül, a két versenyző megdöbbentő mértékű, összesen 105 helynyi büntetést kapott Belgiumban.
Igaz, ebben az esetben nem technikai problémáról van szó, hanem arról, hogy növelni akarják az elérhető motorok mennyiségét, s a büntetést inkább egy olyan helyszínen gyűjtik be, ahol túl sok esélyük egyébként sem lett volna a jó eredményekre – ellentétben Szingapúrral, ahol reményeik szerint akár a magyarországihoz hasonló szereplés is elképzelhető.
A büntetés másként érinti a két pilótát, hiszen Alonso 10, Button viszont csak 5 helyes hátrasorolást kap. Mindez annak tudható be, hogy a brit már két másik erőforrás-egységből felhasználta a kilencediket, s a szabályok értelmében csak az elsőért jár 10 helyes büntetés, a továbbiakért csak öt.
Ezzel már öt versenyző van, aki büntetéssel kezdi meg az időmérő edzést, hiszen a két McLaren mellett a két Red Bull és Carlos Sainz autója is tartalmaz majd új, limiten felüli erőforrás-egységet.