Korábban a cserékből származó, rajtnál való hátrasorolást bokszutcai öt másodperces, áthajtásos vagy stop and go büntetések formájában a futamra is át lehetett vinni abban az esetben, ha a hátrasorolás mértéke meghaladta a rajtrács nagyságát. Mivel az ilyen jellegű büntetések túl gyakorivá váltak, ahogyan a Honda és Renault csapatai kifogytak az engedélyezett erőforrásokból, módosítottak a szabályon: legrosszabb esetben az utolsó rajtkockába küldhetik a hajtáslánc elemeiből újat felhasználókat.
A McLaren azonban már a spái Belga Nagydíjon kijátszotta az új előírást, mégpedig azzal, hogy a hétvégén nem csupán egyszer, hanem kétszer is motort cseréltek mind Fernando Alonso, mind Jenson Button autójában. A csapatnak így a következő versenyeken nem csupán egy, hanem két viszonylag friss – ráadásul fejlesztett – erőforrása is lesz. A spái cserékért 55, illetve 50 helyes büntetést érdemeltek, ám épp a szabálymódosítás miatt csupán az utolsó rajtsorig küldhették őket hátra.
Már amikor a hírek felreppentek a csapat trükkös húzásáról, sejteni lehetett, hogy a szabályhozók nem fogják jó szemmel nézni a cselfogást. Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója nyilatkozatban elárulta, cseppet sem örül annak, hogy az istálló és motorpartnere megkerülték a szabályokat. Előre sejtette, hogy egyesek élni fognak a trükkel.
„Az FIA kifejezte aggodalmát az F1 Stratégiai Csoportja irányába. Mindazonáltal úgy éreztük, a versenyre átvitt büntetéseket övező negatív vélemények még jobban ártanak a sportnak. Természetesen a szabályok jóhiszeműen íródtak, és nem azért, hogy arra buzdítsanak, amit a Honda tett” – mondta Whiting a német Auto Motor und Sport lapnak. Arról eddig nem esett szó, hogy a szabályokon újra módosítanának.