A vizsgálat konklúziójáról a jól értesült Autosport magazin számolt be: mutatja, mennyire alapos kísérleteket folytattak, hogy az olajmintát még a júniusi Kanadai Nagydíjon vették le Lewis Hamilton Mercedeséből és Sebastian Vettel Ferrarijából. Az FIA arra gyanakodott, hogy a két csapat másodlagos olajtartályokat használ a motorteljesítmény növelésére. A részletekbe menő vizsgálat azonban arra jutott, hogy egyik csapat sem csalt.
„Az FIA vizsgálatára azért került sor, mert teljesen illegális az üzemanyagszenzornál lejjebb benzint fecskendezni a rendszerbe” – magyarázta Guy Lovett, a Shell és Ferrari projektjének technológiai menedzsere. „Ha egy bizonyos üzemanyag-komponenst teszel az olajba, esély van rá, hogy az égéstérbe jut, mivel minden motor esetén kerül olaj az égéstérbe a dugattyúgyűrűkön keresztül. Hogy ez mekkora teljesítményelőnyt jelenthet, az az igazat megvallva kérdéses.”
Ennek ellenére kiemelte, ez a folyamat szabálytalan, a Shell pedig sosem vetemedne rá. „Mindazonáltal ez szürke zóna, melyet az FIA ki akart vizsgálni és lezárni. Boldogok vagyunk, hogy folytathatjuk az FIA-val való munkát, hogy megbizonyosodjunk róla, ezt az aspektust megfelelően rendszabályozzák. Nincs semmi takargatnivalónk.”