DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Bajnokoktól tanulva – az élet Maranellóban

Többet dolgozik, mint amikor aktív F1-es pilóta volt, élvezi, hogy világbajnokoktól tanulhat, miközben próbálja hozzátenni a maga részét az egészhez – így festenek a Ferrari tesztpilótája, Esteban Gutierrez mindennapjai Maranellóban.

A fiatal mexikói az elmúlt két évet a Sauber istálló színeiben versenyezte végig az F1-ben, és noha 2015-re pilótaülés nélkül maradt, ám az, hogy a Ferrari tartalékpilótája lehet, nehezen tekinthető visszalépésnek és a lehetőségek végtelen tárházát tartalmazza. De mi is a dolga pontosan a maranellói egyletnél? Hogyan telnek a mind mindennapjai? Miként tudja segíteni csapata munkáját a versenyhétvégéken vagy a gyárban? Hogyan éli meg a tesztpilótai szerepet és hogyan tartja fent motivációját? A GPUpdate.net-nek nyilatkozva Gutierrez mindent elárult.



A mindennapi munka

„Mostanság rengeteg időt töltök el Maranellóban. Amikor ott vagyok, heti egy vagy két alkalommal a szimulátorban dolgozom, de a fizikai felkészülésemet is ott folytatom. Ez azért fontos, mert mindig készen kell állnom arra, hogy bármikor beugorjak az autóba, ha úgy hozza az élet, úgyhogy ennek megfelelő elmeállapotban kell tartanom magam. Ugyanúgy készülök a versenyhétvégékre a mérnökökkel, mint ha versenyeznék, és a pálya mellől igyekszem a meglátásaimmal és a véleményeimmel segíteni a csapat munkáját, mivel kívülről néha olyan dolgokat tudok meglátni, amit esetleg ők belülről nem. Itt nyilvánvalóan mindenki sokkal tapasztaltabb nálam, de a két évnyi, F1-es versenyzőként szerzett tapasztalataimat kamatoztatni tudom a csapat számára. Igyekszem proaktív lenni. Hogy őszinte legyek, nincsenek konkrét feladataim, hogy mit kéne csinálnom egy hétvégén, de próbálok kialakítani egy bizonyos fajta kommunikációt a pilótákkal és a csapattal, mert ebből én is csak tanulhatok.”

A volán mögött

„Barcelona egy nagyon különleges élmény volt számomra, hiszen ekkor vezethettem először az idei autót. Nagyon izgalmas volt összehasonlítani ezt a korábbi tapasztalataimmal, és belekóstolni, milyen egy igazi top F1-es autó. Aztán Ausztriában újra vezethettem az idei modellt, és jó volt érezni a fejlődést Barcelonához képest. Tudtam, hogy olyan területeken fejlődtünk, amikben én is elmondtam a véleményemet, és ezek után átélni azt, hogy előreléptünk, csodás dolog. Ez egyben önbizalmat ad neked, hogy érdemes csinálni.”

Jó benyomást tenni a csapatra

„Amikor januárban a csapathoz érkeztem, semmi nem volt tervben, még az sem, hogy teljesíthetek egy tesztet vagy bármi hasonló. Az első nap Maranellóba jöttem, és próbáltam visszajelzéseket adni a csapatnak. Éhes voltam a tudásra, és sokat beszéltem a mérnökökkel, mire egyszer csak hirtelen azt mondták: ’Oké, Barcelonában adunk neked egy tesztet.’ Ez jól esett, mert azt jelentette, hogy legalábbis a mérnökök kíváncsiak a visszajelzéseimre. Aztán Barcelona után egy néhány nappal közölték velem, hogy Ausztriában is vezethetem az autót, ami egy újabb visszajelzés volt, hogy jó irányban haladok. Most az a fő, hogy koncentrált maradjak, fenntartsam ezt a ritmust, mert ez az, ami a hasznomra válik a jövő szempontjából.”

Bajnokoktól tanulva

„Kimi és Sebastian mindketten világbajnokok, ezért náluk jobb viszonyítási pontot elképzelni sem tudnék magamnak. Mindketten tele vannak értékekkel. Kettőjük viszonya nagyon extrém, mert Seb nagyon kommunikatív, míg Kimi éppen az ellentettje, mégis nagyon hatékonyan dolgoznak együtt. Nagyon érdekes ezt kívülről látni. Úgy gondolom, hogy ez a kombináció egy nagyon jó légkört teremt a csapatban, és ez létfontosságú, amikor fejlődni akarsz.”

Fenntartani a motivációt

„Ez számomra nem nehéz, mert egy nagyon konkrét elképzelésem van arról, hogy mit akarok elérni. Tudom, hogy miért vagyok itt. Mindent beleadok, mert a legtöbbet akarom kihozni ebből a lehetőségből. Azt hiszem, nagyon kivételes helyzetben vagyok. A 120%-ot akarom kihozni a jelenből, anélkül, hogy túl sokat foglalkoznék a jövővel. Ez a hozzáállás nemcsak a szakmámban, de a magánéletemben is segít, ezért próbálom e szerint szemlélni a világot. Ez segít fenntartani a motivációmat. Nagyon élvezek minden egyes erőfeszítést, amit teszek. A naptáram zsúfoltabb, mint amikor aktív versenyző voltam!”

Vörösben vezetni 

„Az álmom, hogy egy nap a Ferrarinál versenyezzek. De nemcsak ez, hanem az is álmom, hogy világbajnok legyek. Ehhez azonban számos lépcsőfokon keresztül vezet az út, én pedig a jelenre koncentrálok, arra, ahol most tartok. Arra összpontosítok, hogy mi visz el a következő lépcsőfokig, mi visz még eggyel közelebb a célom megvalósításához. Természetesen van egy út, amit végig kell járnod. Keményen kell dolgoznod, meg kell edzened magad, és meg kell mutatnod, hogy elkötelezett vagy a feladat iránt, mert a lehetőség nem fog az öledbe hullani. Amikor így teszed egymás után a dolgaid, elkezdenek jönni az eredmények.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: