Végeredményében az az igazság, hogy Max Verstappen esetében egy újoncról van szó, aki első fél évében szinte hibát sem vétett (a monacói balesetet sem lehet teljesen az ő számlájára írni), és igencsak magasra kúsztak az elvárások vele szemben. Ezért lepett meg mindenkit, hogy a verseny elején, az újraindítást követően a kettes kanyarban egész egyszerűen elveszítette az irányítást autója fölött, és a kavicságyban kötött ki, ahonnan nem tudott kikecmeregni.
„A rajtom nem volt a legjobb, de sajnos nagyon rövidre sikeredett a versenyem is, a kerekek kipörgése miatt. Szerencsére el tudtam kerülni a többiek ütközését a start után, az újrarajtnál azonban elindult az autó hátsó része a kettes kanyarban. Noha éppen csak nekikoccantam az első szárnyammal a gumifalnak, nem tudtam hátramenetbe kapcsolni, és itt véget is ért a versenyem. Szomorú, de már nem változtathatunk rajta, csak a következő versenyre kell koncentrálnunk, és leszegett fejjel, erősebben kell visszatérnünk” – nyilatkozta a holland versenyző.
Carlos Sainz versenyének hasonló hiba vetett véget, mint Daniel Ricciardóénak a Red Bullnál – a spanyol elektronikai hiba miatt húzódott félre az utolsó kanyarban, és ebben az évben először láthattuk a virtuális biztonsági autó életbe lépését, amíg levitték a pályáról a sántikáló Toro Rossót. „Nem ez volt a legjobb befejezése egy olyan versenynek, melyben sokkal több volt… A nehéz start után az első etapban szenvedtem egy kicsit, de a gumicsere után megtaláltam a tempómat, és elkezdtem keményebben hajtani. Attól kezdve minden remekül alakult: kényelmesen hajtottam a kilencedik helyen, vártam az esőt, de az autó lekapcsolt, és itt volt a vége. Frusztráló vége volt ez a versenyemnek, egy ilyen nagyszerű pályán, mint amilyen Silverstone.”