A lekörözött pilótákra jelenleg szigorú szabályok érvényesek, amint mögéjük kerül egy gyors, körelőnyben levő versenyző, kötelesek minél előbb, minimális feltartás nélkül elengedni – sok panaszt hallottunk már idén az elöl haladóktól, akik a nem elég gyorsan reagáló sereghajtók miatt emelték fel szavukat. A motorsport.com értesülései szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Kanadában és Ausztriában zajló találkozókon a csapatok képviselőinek felvetette egy szabálymódosítás lehetőségét, amelynek értelmében a lekörözöttek a jövőben több időt kapnának a gyorsabb versenyzők elengedésére.
Ennek célja, hogy megnehezítse az élén állók dolgát, egyben plusz lehetőséget adjon az üldözők kezébe, akik sokkal könnyebben csökkenthetnék lemaradásukat, ha egy több másodperccel lassabb sereghajtó feltartaná az előttük haladó pilótát – ezáltal pedig elméletileg izgalmasabbá válnának a versenyek. Jelenleg a Formula-1 sportszabályzatának 20.6-os cikkelye kimondja: „Amint egy autót utolér egy másik autó, amely lekörözni készül őt a verseny során, a versenyző köteles elengedni a gyorsabb versenyzőt az első elérhető lehetőségnél.”
Talán nem meglepő, hogy a szintén izgalmi faktort növelni szándékozó tankolás visszatéréséhez hasonlóan a csapatok a kék zászlóra vonatkozó javaslatot is leszavazták. Nem nehéz kitalálni, hogy az élcsapatok ellenezhették a felvetést, akik valószínűleg sosem bólintanának rá önként egy ilyen, saját versenyüket megnehezítő ötletre. Az FIA megerősítette, a szabályt a közeljövőben biztosan nem módosítják.