DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

A DTM gyártói az F1-es szuperlicensz pontok ellen

A Német Túraautó-bajnokságban érdekelt három gyártó közös írásos kérvényt nyújtott be az FIA-hoz annak érdekében, hogy a szövetség újragondolja 2016-tól bevezetendő új F1-es szuperlicenszes pontrendszerét.

Mint ismert, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) 2016-tól kezdődően szigorúbb feltételekhez köti az F1-es induláshoz szükséges szuperlicensz megszerzését, melynek legfőbb sarokpontjait az az új pontrendszer adja, melynek koordinátarendszerében a versenyzőknek a mindig éppen adott utolsó három versenyszezonban legalább 40 pontot kell gyűjteniük a megadott szisztéma szerint.

Pontok csak az FIA által a táblázatban foglalt formulaautós utánpótlás-szériákban szerezhetők, vagyis a DTM teljesen kívül rekedt ebből a körből. A világ legrangosabb nemzeti túraautó-szériájában érdekelt három gyártó, a Mercedes, az Audi és a BMW egyetértenek abban, hogy ez a helyzet így nem jó, és ezen sürgősen változtatni kell, ezért – az Autosport információi szerint – közös kérvényt adtak be az FIA-hoz.



Lépésük teljesen érthető és indokolt, elvégre nem is olyan nagyon régen Paul di Resta a DTM bajnokaként mutatkozott be az F1-ben, és évek óta jelentős az átjárás a két versenysorozat között, igaz, általában az F1-ből tartanak többen a DTM-be, mintsem fordítva. A három gyártó kérvényének ugyanakkor külön aktualitást ad Pascal Wehrlein esete, aki az F1-es Mercedes istálló teszt- és tartalékpilótájaként idén több alkalommal is vezetheti majd a címvédő csapat F1-es versenygépét, ám mivel jelen állás szerint sem ezért, sem a DTM-es szerepléséért (ott is a Mercedes alkalmazásában áll) nem járnának szuperlicenszes pontok, így őt például eleve kirekesztené az FIA a „játékból”, elvágva előtte az F1 felé vezető utat.

Korábban már a Williams tesztpilótája, Susie Wolff is felszólalt Wehrlein érdekében, míg a Renault Sport részéről azt kifogásolták, hogy a WSR méltatlanul alacsony súlyozással került bele az új pontrendszerbe, amely egyértelműen csak az FIA saját utánpótlás-szériáit kívánja előtérbe tolni. Egy szó, mint száz: egyre nagyobb a nyomás az FIA döntéshozóinak vállán, és őszintén szólva meglepődnénk, ha az új szuperlicenszeres szisztéma pontosan abban a formában kerülne 2016-ban bevezetésre, ahogyan most ismerjük.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: