Alfa Romeo, BMW, Chevrolet, Ford, Peugeot, Seat, Toyota, Volvo, Honda, Lada, Citroen – a WTCC tízéves történetében ezek a gyártók képviseltették magukat kisebb-nagyobb sikerrel a sorozatban. Jelenleg csak a három utóbbi versenyez gyári támogatással, a Chevrolet-t használó csapatok pedig privátként indulnak a világbajnokságon, de könnyen lehet, hogy hamarosan változni fog a tendencia.
A széria főnöke, Francois Ribeiro szerint már komoly tárgyalások folynak néhány vállalattal. „Remélem, gyümölcsöző lesz az eredmény, de ez nem azt jelenti, hogy a tárgyalások végén négy új csapatot is a bajnokságban látunk majd” – idézte a Motorsport-Total.com Ribeirót, aki hozzátette, hogy 2016-tól, de 2017-től kezdődően is vérfrissítésen eshet át a széria.
Ennek ellenére nem ígér semmit, hiszen hosszú időbe telik, amíg sikerül megegyezni egy-egy márkával. „Körülbelül egy év a meggyőzéssel telik el, amíg cégen belül meghozzák a döntést. Aztán a következő 9-12 hónapban jöhet a felkészülés az első versenyre.” A Citroen esetében legalábbis így történt – a franciák debütáló évaduk 24 futamából 18-as megnyertek, és ellentmondást nem tűrően söpörték be mindkét világbajnoki címet.