Jenson Button és a Honda közös múltja meglehetősen érdekesen alakult: bár karrierje első igazán nagy sikereit a japánok motorjait használva érte el a brit versenyző, a gyári csapatnál hozott három év a magyarországi meglepetés-győzelem ellenére is inkább kudarcként értékelhető. A Honda kiszállása után viszont valóságos csoda történt: a Ross Brawn által átvett csapattal Button világbajnok lett – melyben hatalmas szerepe volt a nagyrészt a Honda által fejlesztett autónak.
A motorsport.com egy interjúban a közös múltról kérdezte Buttont: „Nem végződött jól, hiszen ki kellett szállniuk, de egyúttal jól is végződött, ha megnézzük 2009-et. Az idei év kezdetén eltöltöttem némi időt a sakurai kutatás-fejlesztési részlegnél, és az ottani srácok közül sokan gratuláltak a 2009-es világbajnoki címhez.”
„Elmondtam nekik, hogy ez egy nehéz helyzet volt a számomra, hiszen egy másik gyártóval szereztem meg a bajnoki címet, miután ők rengeteg időt és munkát fektettek abba az autóba” – mesélte Button. „Erre úgy feleltek, hogy nem, ők most is úgy érzik, hogy az együtt, az építéssel töltött idő miatt érzik a kapcsolatot azzal az autóval...”
„2007-ben és 2008-ban nem jöttek az eredmények, nagy volt rajtunk a nyomás, hogy teljesítsünk” – idézte fel Button a sikertelen időszakot. „Persze voltak jó időszakaink is, mindenekelőtt 2006, amikor nyertünk Magyarországon, és volt néhány másik különleges pillanatunk is. Szép idők, most ezekre kell építenünk. Sok befejezetlen ügyünk van még...”
A brit versenyző azt is kiemelte, hogy két teljesen különböző szituáció az akkori és a mostani: „Akkoriban a Honda rengeteg időt és energiát fektetett az autó fejlesztéséve, és hogy egy adott irányba mozduljon ezekkel a fejlesztésekkel, és nem csupán motorszállító, illetve partner volt. Szóval most egészen más a helyzet, mint akkor.”