A vízpumpa egy a franciák által jelentéktelennek minősített apró részeleme okozott nagyon komoly fennakadást a Red Bullnak az eheti jerezi teszten, ám a Renault műveleti igazgatója, Remi Taffin szerint mindennek megvan a maga oka, és egyáltalán nem olyan tragikus a helyzet, mint ahogy azt a nemzetközi szaksajtó feltüntette.
„Igen, valóban előjött néhány gyerekbetegség az új erőforrásunk működése kapcsán, de ezek a problémák nagyrészt azért üthették fel a fejüket, mert nem ismertünk kompromisszumot a fejlesztések terén a télen. Az energiatartalékot például olyan agresszívan használtuk, amilyen agresszívan csak tudtuk, de Barcelonában fel kell még fedeznünk az egyes alkatrészeink határait, hogy tudjuk, meddig feszíthetjük a húrt” – kezdte a szakember, aki ezután a konkrét, Jerezben tapasztalt problémára is kitért.
„Hasonlóképpen, a vízpumpánk körül tapasztalt hibajelenség is egy viszonylag új alkatrésznek volt betudható, amit inkább a pályán teszteltünk, mintsem, hogy a fékpadon nyüstöltök volna – tudjuk, hogy ezek mind olyan megállások, amiken túl kell esnünk. Sokat tanultunk ebből a tesztből, és most már meg tudjuk tenni a szükséges lépéseket ahhoz, hogy többé hasonló természetű probléma ne fordulhasson elő velünk. A következő teszten fokozni akarjuk az erőforrásunk teljesítményét, ezért egy olyan specifikációt fogunk alkalmazni, amelyik már közelebb áll ahhoz, amit Melbourne-ben fogunk használni. De mindeközben persze a megbízhatóságra is ügyelni fogunk” – mondta el Taffin.
A francia gyártó ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul megerősítette kollégája iménti szavait, és megnyugtatta a Red Bull és a Toro Rosso híveit, probléma egy szál se, és bár kívülről talán nem így tűnik, de valójában minden a terveik szerint alakul eddig az előszezonban.
„Igen, volt néhány problémánk, de nem ért minket semmilyen kellemetlen meglepetés. Ami gondunk volt, az nagyrészt abból fakadt, hogy az F1-es csapatok példájából inspirációt merítve, a tervezéssel kapcsolatos minden döntésünket igyekeztünk minél később meghozni, hogy minél több információ álljon a rendelkezésünkre. Ez szükségszerűen magával hozza azt, hogy utána tapasztalunk néhány problémát a pályán. De a lényeg, hogy az összes felmerülő problémának tudjuk az okát – néhányra még számítottunk is –, ezért ezek miatt nem szenvedtünk el semmilyen hátrányt” – fogalmazott a francia, majd hozzátette:
„Lehetetlen megmondani, hogy hol állunk a többiekhez képest, mivel ők más programterv szerint dolgoznak, más gumikeverékeken, eltérő üzemanyagszinttel és bizony fokig még eltérő autóspecifikációval is futnak, mint a mi partnercsapataink, de amit tudunk, hogy a mi motorunk teljesítménye ott van, ahol vártuk. Nagyon precízen lemértük a fékpadon, és az ott kapott értékeket pályán is igazolni láttuk. De ahogy az autók is változni fognak még Melbourne-ig, úgy a mi erőforrásunk is más lesz egy hónap múlva” – utalt rá Abiteboul, hogy pillanatnyi erősorrendről már csak azért sem érdemes beszélni egyelőre, mert jelenleg még minden mozgásban van, és túl sok a változó.