DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Heidfeld egyvalamit sajnál a legjobban

Nick Heidfeld ma már a Formula-E-ben száguld, de még mindig nosztalgiával gondol vissza F1-es időszakára - úgy véli, hogy többre volt hivatott, mint azt karrierje mutatja.

A 2011-es Magyar Nagydíj után kényszerűségből visszavonuló német pilóta a Frankfurter Allgemeine Zeitung hasábjain értekezett az új elektromos sorozatról, de természetesen nem hagyta ki a Forma-1-et sem, ahol több negatív rekordot is elért 185 futamra rúgó pályafutása során. A mönchengladblachi tartja a legtöbb pont, a legtöbb dobogó és legtöbb második hely rekordját győzelem nélkül, valamint az egyhuzamban befejezett nagydíjak kategóriájában is ő áll az élen 41 futammal.

„Imádom a versenyautók hangját, a benzin illatát, és nagyon szép emlékeim vannak az F1-ről. A motorok visítása hozzátartozik a sportághoz, ott azonban már nincsenek olyan szép hangok, mint régen. Még egy túraautó is hangosabb.  A Formula-E ebből a szempontból más, de nekem így is tetszik. Itt az autók hangja olyan, mint egy harci repülő.”



Heidfeld arról is beszélt, hogy a mezőny miatt jelenlegi sorozatában még komolyabb küzdelem folyik, mint a királykategóriában. „Ez nem gyerekjáték. Világszerte versenyzünk különböző utcai pályákon, melyek szűkek és nagyon nehezek. Ezen kívül rettentő erős a mezőny, és átlagban nem vagyunk gyengébbek, mint a Forma-1-esek.”

Csapatának, a Venturinak a hollywoodi sztár, Leonardo di Caprio is társtulajdonosa, és Heidfeld már alig várja, hogy találkozzon vele. „Sajnos eddig még nem volt rá alkalmam, hiszen annak ellenére, hogy társtulajdonos, nincs benne a csapat napi ügyeiben. De egy olyan figura, mint ő, nagyon fontos a széria számára, hiszen az USA-ban is szeretnénk promótálni a versenyzést [A sorozat következő két versenyét Miamiban és Long Beachen rendezik majd – a szerk.].”

Az F1 felé terelve a szót Heidfeld azt is elárulta, hogy melyik a kedvenc autója. „Egy McLaren, méghozzá Hakkinen világbajnok autója 1998-ból. Akkor a csapat tesztpilótájaként vezethettem, és az autó egyszerűen mesés volt. Rettentően kiegyensúlyozottnak mutatkozott – úgy éreztem, hogy igazán egységet alkottunk. Sajnálom, hogy a versenyzői ülés nem jött össze.”

Heidfeld 2011-ben szezon közepén volt kénytelen távozni a Lotus-Renault csapatától. „Egyszerűen nem számítottam rá – extrém nehéz volt, hogy többet nem ülhettem autóba. Nem is gondoltam arra, hogy mikor futhatom majd az utolsó versenyemet. Azóta viszont túltettem magam rajta, és új erőt merítettem belőle – most már csak a Formula-E-re koncentrálok, és arra, hogy egyszer bajnok legyek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: