A Mazda egész történelme során máshogy gondolkodott az autók építéséről, mint a többi gyártó. Mindmáig az egyetlen márka, mely sikeresen vitte piacra bolygódugattyús motorját, és megnyerte a 24 órás LeMans-i tartóssági versenyt egy Wankel-motoros versenyautóval.
A Mazda MX-5 modelljével újrateremtette a könnyűépítésű, kétüléses sportautók kategóriáját, és soha nem hagyott fel a törekvéssel, hogy jobbnál jobb autókat építsen – e szellemiség eredménye a sikeres SKYACTIV technológia is.
Az idei csillagok között megjelenik az új kompakt szabadidő-autó, az új Mazda CX-3, a negyedik generációs MX-5 és a frissen bemutatott Mazda2 is. A június 25-28. között megrendezendő Goodwood-i Sebességfesztiválon, melynek része a mozgó autókiállítás (Moving Motor Show) is, az autóversenyzésért lelkesedők meghallgathatják az 1991-es LeMans-nyertes 787B versenyautó hangját, s több más, klasszikus versenyautó is kigurul a Mazda versenymúltját képviselve.
Ebben az évben a központi elem egy olyan szobor lesz, melyet a híres Gerry Judah tervez a Mazdával együttműködésben. A műalkotást a Goodwood-ház homlokzatánál állítják ki, amely a fesztivál és a birtok központja, és mindvégig az esemény fókuszában áll.
„Az idei fesztivál mottója a ’Félelem nélkül: verseny a határmezsgyén”, mely remekül beleillik a Mazda szellemiségébe, mellyel szembe megy az autóipari konvenciókkal és mindig az egyedit keresi” – kommentálta az együttműködést Lord Charles March, a fesztivál alapítója. „Örömünkre szolgál, hogy a Mazdával együtt ünnepelhetjük az autósportban és úttörő techológiáinak fejlesztésében elért eredményeit, valamint segíthetünk abban, hogy bemutassa új modelljeit egy olyan kivételes, nemzetközi média- és rajongói közönség számára, melyet csak és kizárólag Goodwood adhat.”