DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 2. hétfő
Egyéb

Albert herceg Toyotával próbálta ki a monacói F1-es pályát

Május 29-én, vasárnap II. Albert monacói herceg, valamint felesége, Charlène hercegnő a Toyota első, Európában bevezetett üzemanyagcellás gépkocsija, a Toyota Mirai fedélzetén tiszteletkört tettek a Monacói Nagydíj pályáján.

A Mirai (amelynek neve japánul annyit tesz, jövő) a Toyota különböző kutató részlegeinek több mint 20 éven át tartó együttműködése gyümölcseként jött létre, és az automobilitás következő évszázadának technológiáját teszi elérhetővé már ma.  A Mirai a Toyota azon célkitűzését testesíti meg, hogy a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás megvalósítására törekedve 2050-re (a 2010-es értékekhez viszonyítva) 90 százalékkal csökkentse járműveinek átlagos CO2-kibocsátását.

grandprix2_resize



Az üzemanyagcellás Toyota Mirai számos előnyt kínál a mindennapos használatban éppúgy, mint környezetvédelmi teljesítmény terén.

- A Mirai működésének egyetlen mellékterméke a tiszta víz

- A modell csendes, zajmentes vezetési élményt kínál, akárcsak az elektromos vagy hybrid gépjárművek

- A Mirai a praktikus használat és a hatótávolság terén felveszi a versenyt a hagyományos benzinmotoros gépkocsikkal: két fedélzeti hidrogén-tartálya mintegy 3-5 perc alatt teljesen feltölthető; teli tankokkal pedig akár 500 kilométert képes megtenni

Azzal, hogy a Toyota Mirait választotta a tiszteletkörhöz, II. Albert monacói herceg újfent tanúbizonyságot tett azon szándéka mellett, hogy a monacói hercegség úttörő szerepet vállal a fenntartható mobilitás meghonosításában. A hidrogén üzemanyagként történő alkalmazása fordulópontot jelent az új mobilitási megoldások és a környezetvédelem szempontjából.

A Toyota számára hatalmas megtiszteltetés, hogy II. Albert monacói herceg a világ első üzemanyagcellás szedánja, a Toyota Mirai fedélzetén nyitotta meg a 2016. évi Monacói Nagydíjat.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: