Az új ötajtós, ötszemélyes autó neve "Ampera-e". Teljesen feltöltött akkumulátorral nagyobb lesz a hatótávja a legtöbb egyéb villanyautóénál.
Az új Ampera-e a márka tapasztalataira és tudására épít: már a 2011-es Ampera is mérföldkő volt az elektromos mobilitásban. Utóda most innovatív akkumulátortechnikát ötvöz a lehető legjobb digitális kapcsolódással és élvezetes vezethetőséggel.
A General Motors elnök-vezérigazgatója, Mary Barra Bochumban, a nemzetközi CAR Szimpóziumon jelentette be az új Opel Ampera-e érkezését: "A GM és az Opel meggyőződése, hogy az elektromos autók jelentős szerepet játszanak majd az egyéni mobilitásban. Az Ampera-e iránymutató technikájával döntő lépést teszünk a víziótól a valóság felé. Új villanyautónk ismét igazolja az Opel elkötelezettségét, hogy széles körben tegyen elérhetővé innovatív fejlesztéseket."
A környezet védelme és az állandóan növekedő agglomerációk igényei megkövetelik a mobilizáció új formáit és a belsőégésű motorok alternatíváit. „A villanyautókban megvan a potenciál, hogy döntően hozzájáruljanak a klímavédelemhez és az emisszió csökkentéséhez", jelentette ki az Opel vezérigazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann. "Az eddigi hátrányokat, a magas árat és a rövid hatótávot végleg magunk mögött hagytuk - az Opel Ampera-e teljesen új perspektívákat nyit meg az elektromos mobilitás előtt."
Az extra-lapos akkumulátorokat a jármű padlójába építik be, ezáltal szokatlanul helytakarékos arányokat kapott az Ampera-e, és olyan bőséges teret kínál öt személynek, illetve a poggyásznak, mint egy ötajtós kompakt kocsi.
Az Ampera-e fedélzetéről nem hiányzik a díjnyertes Opel OnStar online- és szolgáltatási asszisztens és a legújabb generációs IntelliLink infotainment-rendszer sem, amely jól integrálja az autóba az okostelefonok világát.