DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
Egyéb

Stresszmentes vezetés a Forddal

A Ford új, önállóan működő technológiája kellemes pihenéssé varázsolja a dugóban töltött időt, és távvezérléssel leparkolja az autót...

Egy forgalmi dugóban araszolgatni fárasztó, stresszes és unalmas dolog. Mégis pontosan ezt teszik az európai autósok, méghozzá évente átlagosan 30 órán át.* A Ford most egy olyan technológia fejlesztésén dolgozik, amely kellemesebbé varázsolhatja a dugóban töltött időt.

150616_AK_Split-View-Camera



A Forgalmi Torlódás Asszisztens segít a vezetőnek az autót a sáv közepén tartani, emellett pedig fékezéssel és gázadással tartja az elöl haladó jármű tempóját.* A rendszer egyike azoknak a félautomata vezetősegítő technológiáknak, amelyek jelenleg is fejlesztés alatt állnak a Fordnál.

A Forgalmi Torlódás Asszisztens egyetlen gombnyomással aktiválható, ha az autó dugóba kerül. A rendszer a hűtőrácsba beépített radar segítségével méri fel az elöl haladó jármű helyzetét, a sáv széleire felfestett felezővonalakat pedig a szélvédő mögé épített kamera figyeli.

A pedálok lenyomásával, a kormánykerék elfordításával vagy az irányjelző bekapcsolásával a vezető bármikor visszaveheti az irányítást. A rendszer rendszeresen ellenőrzi a vezető és a kormánykerék interakcióját, s ha nem észlel kormányzási parancsot, hang- és fényjelzést ad ki, aminek frekvenciája a jármű sebességétől és helyzetétől függően változik. A vezetőnek tehát figyelnie kell a forgalomra, és készen kell állnia arra, hogy bármikor átvegye az irányítást a jármű fölött.

“Munkába menet sok autós lesz stresszes, dühös vagy kimerült a sűrű forgalom miatt, vagyis még azelőtt elfárad, hogy elkezdődne a munkanapja. A Forgalmi Torlódás Asszisztens segít a követési távolság tartásában és abban, hogy az autó a sáv közepén haladjon. A rendszer célja, hogy a feltolódó forgalomban csökkentsük a vezetőt érő stresszhatásokat,” mondta el Reid Steiger, a Ford Európa automatizált vezetési részlegének műszaki szakértője.

A Ford idén ismertette a Ford Smart Mobility tervet, aminek célja, hogy innovatív megoldásai és technológiái révén a márka új szintre lépjen a konnektivitás, a mobilitás, az önállóan közlekedő autók, a vásárlóknak nyújtott élmény és a ‘big data’ adatfeldolgozás területein, megkönnyítve ezzel az emberek mindennapjait.

Egy nemrégiben elkészített felmérés szerint (amelyben 5500, európai nagyvárosban élő ingázót kérdeztek meg) az emberek a munkába járást gyakran stresszesebbnek élik meg, mint magát a munkát.*** A Ford több olyan technológia fejlesztésén is dolgozik, amelyek segítenek az autót a sáv közepén tartani, megállás után is működésben tartják a sebességtartó automatikát és távvezérléssel leparkolják az autót.

FordMondeo_PedestrianDetection_02

Könnyed haladás

A Forgalmi Torlódás Asszisztens két, jelenleg is fejlesztés alatt álló technológiát ötvöz: az egyik a Stop & Go rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, a másik pedig a Sáv Közepén Tartó Asszisztens.

A Stop & Go rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika egy gombnyomás után radar és kamera segítségével méri fel az elöl haladó jármű helyzetét és távolságát. Ha ez a jármű lassít, akkor a rendszer csökkenti a Ford sebességét, majd ha az út felszabadult, a kívánt sebességre gyorsít. A rendszer sebességtartománya immár a teljes megállástól a vezető által beállított értékig terjed.**

A Sáv Közepén Tartó Asszisztens segítségével az autó mindig a forgalmi sáv közepén haladhat. A technológia a Ford már létező Sávtartó Asszisztens technológiájára épül.

“Függetlenül attól, hogy az autós olyan helyen él, ahol állandók a közlekedési dugók, vagy csak időnként vezet olyan környéken, ahol feltorlódhat a forgalom, a Forgalmi Torlódás Asszisztens mindkét esetben csökkenti az őt érő stresszhatást. Így a vezető frissebben érhet célba,” tette hozzá Steiger.

S-MAX180-degreefrontsplit-viewcamera

Parkolás távvezérléssel

A Távvezérlésű Parkolóasszisztens a már most is megrendelhető Aktív Parkolóasszisztens rendszerre és a Teljesen Automatizált Parkolássegítő rendszerre épül; ez az új generációs parkolási technológia kezeli a kormánykereket, kapcsolja ez előre- és hátrameneti fokozatokat, gázt ad, fékez, és mindez egy gomb megnyomásával aktiválható.

Az elmúlt 40 év során az autók mérete mintegy 25 százalékkal nőtt, miközben a garázsok és a parkolóhelyek sok esetben ugyanakkorák maradtak.****

A Távvezérlésű Parkolóasszisztens megkönnyíti a merőleges parkolást a keskeny garázsokban és a zsúfolt parkolóházakban, s ezzel akár a parkolóhelyek kapacitása is optimalizálható a túlzsúfolt nagyvárosokban. Hasznos segítséget jelenthet a szülőknek, akik néha igencsak nehezen tudják kivenni a gyerekeket az autóból, miután beálltak egy szűk helyre. Egy különleges kulcs-jeladóval a vezető távirányítással is beindíthatja a motort és mozgásba hozhatja az autót – méghozzá kényelmesen, a jármű közelében állva.**

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: