DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
WSR

Formula V8: Véget ért egy fejezet

Ugyan Pietro Fittipaldi kikapott a Formula V8 3,5 utolsó versenyén, de a bajnoki cím az övé. Sajnos a versenysorozat nem folytatódik, húsz év után megszűnik az F1 egyik előszobája.

1998-ban rakták le a sorozat alapjait, Open Fortuna by Nissan néven, az említett gyártó motorjait használva, Coloni karosszériával. Hét évvel később érkezett a nagy változás, World Series by Renault névre keresztelték, a francia vállalat 425 lóerős erőforrással kecsegtette a résztvevőket.

Tizenegy év után azonban a 2015 nyarán a Renault bejelentette, hogy a következő évadtól megvonja támogatását. Két évet húzott még le így a WSR utódja, az új nevű (World Series) Formula V8 3,5, sajnos azonban a baljós előjelek már egyre láthatóbbak lettek. Tavaly még 15-16, idén pedig már a kezdeti tizenhárom résztvevő is egyre inkább lecsökkent, az évadzáróra már csak tíz pilóta nevezett, ami a pályán sem volt túl szép látvány.

Kár a megszűnésért, a Formula V8 nem szűkölködött izgalmakban

A pénz nagy úr, a financiális gondok több csapatot is magukkal sodortak, az egyre csökkenő érdeklődés miatt pedig húsz év után megszűnik az egyébként izgalmakat hozó sorozat, jövőre már nem lesz Formula V8. Az utolsó verseny előtt még nem kevesebb, mint hat pilótának volt esélye megnyerni a bajnoki címet.

Sajnos végül banális dolgok döntöttek az összetett első helyről. Pietro Fittipaldi vezette a tabellát a bahreini záró futamok előtt, egészen szoros végjáték nézett ki. Ám először Jegor Orudzev esett ki a játékból, akut mandulagyulladással kórházba került a hét közepén, nem is tudott elutazni a Közel-Keletre. Az összetett második helyezettjét, Matevosz Iszakjant pedig mindkét versenyen technikai probléma sújtotta, így Emerson Fittipaldi unokája kényelmes pozícióba került.

A pénteki futamot végül Henrique Chaves mögött a második helyen zárva már bebiztosította a bajnoki elsőséget, Iszakjant pedig, aki a pole-pozícióból indult volna, a rajtrácsról kellett letolni. Csak tíz percnyi szerelés után indulhatott útnak öt kör hátránnyal, reménytelen helyzetben. A szombati versenyen már ilyen módon tét nélkül indulhattak neki a versenyzők, Iszakjant viszont megint utolérte a végzete. A startnál, látszólag ugyanaz a sebességváltó-hiba jött elő az autóján, mint előtte nap.

Gyönyörű autók, kiváló motorhang, de sajnos túl kevés résztvevő


René Binderrel végigcsatázta a negyven percet a győzelemért a már bajnok Fittipaldi, de csapattársa kiválóan védekezett, így végül beletörődött a második helybe. Iszakjan utolsóként (Terescsenko kiesése miatt ez a kilencedik helyet jelentette) ért célba, a betegség miatt kidőlt Orudzev pedig egészen a hatodik helyig esett vissza a harmadikról az összetettben, mivel az F1-ből már ismerős Alfonso Celis, Binder és Roy Nissany is befért elé Bahreinben szerzett pontjaival.

Nagy kár, hogy ez az általában igen izgalmas, szép motorhangú és hasonlóan csinos autókat felvonultató juniorsorozat ezzel véget ért. A Formula-1-be egyébként sem könnyű bekerülni, de ezzel egy újabb előszobája szűnik meg. Talán néhány év múlva akár más néven is, de újraindulhat.

A bajnokság végeredménye:

1- Pietro Fittipaldi - 259 pont

2- Matevos Isaakyan - 215

3- Alfonso Celis - 204

4- Rene Binder - 201

5- Roy Nissany - 201

6- Egor Orudzhev - 198

7- Yu Kanamaru - 115

8- Konstantin Tereschenko - 94

9- Diego Menchaca - 94

10- Alex Palou - 68

11- Nelson Mason - 42

12- Damiano Fioravanti - 36

13- Henrique Chaves Jr. - 35

14- Tatiana Calderon - 25

15- Giuseppe Cipriani - 21

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: