A 23 éves brit második szezonját futja az egyik legrangosabb utánpótlás-sorozatban, és tavalyi összetettbeli negyedik helyén a lehető legjobb módon sikerült javítania. Egyetlen nap kivételével az egész éven át vezette a tabellát, és minden duplafutamos hétvégén megnyerte az egyik versenyt. Fő riválisa az idény során a Lotus tehetsége, a francia Matthieu Vaxiviere volt, aki azonban a szezon féltávja után egyre jobban leszakadt tőle a tabellán, így Rowland az utolsó, jerezi forduló előtt bebiztosíthatta összetettbeli elsőségét.
A Le Mans-i első futamot is ő kezdhette az élről, és az első körökben nagy csatába bonyolódott Vaxiviere-vel, ami ütközésig is fajult. A francia járt rosszabbul, hiszen megsérült az első vezetőszárnya, és noha másodikként ért célba, utólag 10 másodperces büntetést kapott, amiért többször is elhagyta a pályát a verseny során. Ezáltal a 10. helyre csúszott vissza, Rowland győzelmével pedig olyan nagyra dagadt hátránya a tabellán, hogy matematikailag is már csak egy hajszálnyi esélye maradt a bajnoki címre.
Ekkor úgy állt a helyzet, hogy három futammal a szezon vége előtt Vaxiviere csak akkor lehet bajnok, ha a Le Mans-i második, majd mindkét jerezi versenyt is megnyeri, miközben Rowland már egyetlen további pontot sem szerez idén.
Azonban már vasárnap mindkét tekintetben elbukott ez az esély. A francia ugyanis nem nyert, hanem második helyen ért célba Egor Orudzev mögött, míg Rowland egy elrontott időmérő után feljött a 8. pozícióba, ami bőven elég volt számára az ünnepléshez. Ő lett a WSR 3.5 első brit bajnoka, és már az egy szezonban elért legtöbb győzelem rekordját is beállította, hiszen ugyanúgy héttel rendelkezik, mint tavaly Carlos Sainz.
„Reggel nem éreztem magam túl jól, ami nem segített az időmérőn sem. Szeretnék köszönetet mondani a Fortec csapatnak és a Racing Steps Foundation szervezetnek, akik nélkül most nem lehetnék itt. Egyúttal gratulálok Matthieu-nek is, aki egész évben keményen hajtott engem, és minden alkalommal 110 százalékot kellett beleadnom, hogy legyőzzem őt - ez viszont elégnek bizonyult” - nyilatkozta a boldog bajnok.
Az persze már más kérdés, hogy innen hova vezet majd Rowland útja. A WSR bajnokaként az F1 is lehetne a következő állomás, eddig azonban még szinte fel se merült a neve a paddockban.
Az első verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő |
1 | Oliver Rowland | Fortec Motorsports | 42:33.351 |
2 | Egor Orudzhev | Arden Motorsport | 4.226 |
3 | Tom Dillmann | Jagonya Ayam with Carlin | 4.983 |
4 | Dean Stoneman | DAMS | 5.360 |
5 | Aurelien Panis | Tech 1 Racing | 6.026 |
6 | Yu Kanamaru | Pons Racing | 7.028 |
7 | Nyck de Vries | DAMS | 8.374 |
8 | Roy Nissany | Tech 1 Racing | 10.030 |
9 | Tio Ellinas | Strakka Racing | 11.984 |
10 | Matthieu Vaxiviere | Lotus | 12.958 |
11 | Gustav Malja | Strakka Racing | 16.168 |
12 | Andre Negrao | International Draco Racing | 17.352 |
13 | Jazeman Jaafar | Fortec Motorsports | 22.753 |
14 | Beitske Visser | AVF | 25.299 |
15 | Marlon Stockinger | Lotus | 26.405 |
16 | Sean Gelael | Jagonya Ayam with Carlin | 29.440 |
17 | Nikita Zlobin | Pons Racing | 38.886 |
- | Nicholas Latifi | Arden Motorsport | - |
- | Alfonso Celis | AVF | - |
A második verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő |
1 | Egor Orudzhev | Arden Motorsport | 41:29.261 |
2 | Matthieu Vaxiviere | Lotus | 2.388 |
3 | Tio Ellinas | Strakka Racing | 9.075 |
4 | Dean Stoneman | DAMS | 10.283 |
5 | Tom Dillmann | Jagonya Ayam with Carlin | 10.889 |
6 | Aurelien Panis | Tech 1 Racing | 14.193 |
7 | Nicholas Latifi | Arden Motorsport | 14.994 |
8 | Oliver Rowland | Fortec Motorsports | 18.221 |
9 | Gustav Malja | Strakka Racing | 19.017 |
10 | Nyck de Vries | DAMS | 19.379 |
11 | Marlon Stockinger | Lotus | 20.577 |
12 | Roy Nissany | Tech 1 Racing | 20.886 |
13 | Beitske Visser | AVF | 26.834 |
14 | Jazeman Jaafar | Fortec Motorsports | 27.396 |
15 | Nikita Zlobin | Pons Racing | 27.653 |
16 | Alfonso Celis | AVF | 31.223 |
17 | Sean Gelael | Jagonya Ayam with Carlin | 36.781 |
- | Andre Negrao | International Draco Racing | - |
- | Yu Kanamaru | Pons Racing | - |