A pole-pozícióból kezdő Scott McLaughlin a 110 körből 104-et töltött az élen, igaz, egy késői sárga periódus – Rinus Veekay és Jimmie Johnson balesete miatt – okozott izgalmakat a végére. Végül 1,2 másodperces különbséggel behozta a győzelmet, idei harmadik sikerét a Penske másik versenyzője, Will Power előtt, míg Scott Dixon a 16. rajthelyről harmadikként futott be. Christian Lundgaard második pozícióban haladt a futam elején, de hétvégéje balszerencsés fordulatot vett, lefulladt a bokszutcában, aztán eltalált egy táblát, melyet a bokszban kellett leszedni az autóról.
McLaughlin uralta a verseny korai szakaszát. A Firestone új gumiabroncsaira szavazott, ahogy öt másik versenyző is az első tízből. Riválisai különböző alternatív stratégiákkal próbálkoztak különböző gumikeverékekkel, de értékelhető eredményt nem tudtak elérni ellene. McLaughlin dolgát az élen nagyban segítette, hogy a mezőny tisztán jött el a start után, pedig a szűk első kanyar aggodalomra adhatott volna okot. A vezetést megtartotta, sőt a 33. körre már 7,5 másodperces előnyre tett szert. Will Power próbált zárkózni, a 71. körben 4,4 másodpercre közelítette meg az éllovast. A 80. körben mindhárom élen álló versenyző megejtette a várhatóan utolsó kerékcseréjét.
Mivel addig nem került elő egyetlen alkalommal sem a sárga zászló, ezért már arról elmélkedtek a csapatok, hogy 2007 óta először ismét lefuthat egy verseny sárga zászlós figyelmeztetés nélkül. A remény szerte foszlott, mikor a 84. körben Rinus Veekay és Jimmie Johnson ütközött az első kanyar előtt. A takarítás után a 88. körben indult újra a verseny. McLaughlin ismét elhúzott, viszont Will Power mellé kissé túl optimistán beszúrt Pato O’Ward. A két autó érintkezett, Power autója látszólag megúszta sérülés nélkül, de O’Ward később átadni kényszerült a harmadik helyet Scott Dixonnak. A leintésig McLaughlin ismét növelte előnyét, 1,1 másodperccel intették le Will Power előtt. A harmadik helyre Scott Dixon (Chip Ganassi) érkezett, mögötte érkezett Pato O’Ward (Arrow McLaren), majd az első ötöt Graham Rahal (Rahal Letterman Lanigan) zárta.
A szeptember 11-i Laguna Seca-i szezonzáró előtt a 2014-es bajnok Will Power 20 pontos különbséggel vezeti az összetettet, rajta kívül még négy versenyző nyerheti meg a 2022-es bajnoki címet: Josef Newgarden, Scott Dixon (mindketten 20 pontos hátrányban), Marcus Ericsson (39 ponttal lemaradva) és McLaughlin (41 ponttal lemaradva). A 12. helyen végző címvédő Alex Palou és negyedikként befutó Pato O’Ward Portlandben kiszálltak a küzdelemből.
A portlandi futam végeredménye:
Versenyző | Csapat | Hátrány | |
1 | Scott McLaughlin | Team Penske | |
2 | Will Power | Team Penske | 1.1792 |
3 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 1.6006 |
4 | Patricio O'Ward | Arrow McLaren SP | 13.8892 |
5 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 14.8208 |
6 | Colton Herta | Andretti Autosport | 16.3039 |
7 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 17.0044 |
8 | Josef Newgarden | Team Penske | 17.6062 |
9 | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | 18.0978 |
10 | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | 18.6356 |
11 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | 23.5169 |
12 | Alex Palou | Chip Ganassi Racing | 27.5282 |
13 | Kyle Kirkwood | A.J. Foyt Enterprises | 28.3322 |
14 | David Malukas | Dale Coyne Racing | 29.0288 |
15 | Jack Harvey | Rahal Letterman Lanigan Racing | 31.2329 |
16 | Devlin DeFrancesco | Andretti Autosport | 32.5754 |
17 | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | 33.8121 |
18 | Takuma Sato | Dale Coyne Racing | 34.0886 |
19 | Romain Grosjean | Andretti Autosport | 34.7299 |
20 | Rinus van Kalmthout | Ed Carpenter Racing | 35.4454 |
21 | Christian Lundgaard | Rahal Letterman Lanigan Racing | 44.5500 |
22 | Dalton Kellett | A.J. Foyt Enterprises | 1 kör |
23 | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | 10 kör |
24 | Jimmie Johnson | Chip Ganassi Racing | 28 kör |
25 | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | 48 kör |