DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
USA

Balesetek és Ericsson-siker az Indy 500-on

Hiába vezetett Scott Dixon a legtöbbet, buta hibát követett el, így az ex-F1-es svéd nyerte a sprinttel záruló legendás 500 mérföldest. O’Ward és Kanaan a dobogón, Grosjean is a balesetezők listáján.

Alig ért véget a Formula-1-es Monacói Nagydíj, máris következett a nap másik fő autósportos eseménye: a 106. indianapolisi 500 mérföldes verseny. Az élről Scott Dixon vághatott neki a futamnak, a start után viszont Alex Palou ragadta magához a vezető pozíciót, amelyet aztán felváltva birtokolt a Chip Ganassi két pilótája. A 30. kör után jöttek az első kerékcserék, de ezt követően is csak annyi változott, hogy Rinus Veekay is beleszólt ebbe a harcba.

 

Ez azonban nem sokáig maradt így, a 39. körben ugyanis épp Veekay produkálta a verseny első nagy balesetét: a holland a második helyről csapta oda az autóját. A sárga zászlós fázis alatt a bajnokságot vezető Will Power járt pórul, a bokszkiállása végén ugyanis lefulladt az autója, így a mezőny végére került. Az élen a zöld jelzés után továbbra is Dixon és Palou haladt, míg mögöttük Pato O’Ward tűnt fel, miután megelőzte Marcus Ericssont.

A táv harmadánál Callum Ilott csapta a falnak az autóját, ami alaposan kibabrált Palou-val: mivel sárga jelzés alatt lezárják a bokszutcát, félbe kellett szakítania a kiállását, majd utána kénytelen volt a tiltás ellenére mégis visszamenni üzemanyagért. A címvédő spanyol így a mezőny végére csúszott, Dixon mögött pedig a jó ütemben kereket cserélő Conor Daly tűnt fel – sőt, az újraindítás után néhány kör erejéig vezetett is a helyi hős.

 

A 107. körben jött az újabb baleset: az első Indy 500-án szereplő Romain Grosjean törte össze az előző két incidenshez hasonló módon a versenygépet. Az újraindítást követően Dixon vezetett O’Ward és Daly előtt, míg a top 5-ben feltűnt Felix Rosenqvist és Santino Ferrucci is. Dixon ráadásul egy csúcsot is felállított menet közben: a táv kétharmadához érve immár a hatszoros IndyCar-bajnok vezette a legtöbb kört az Indy 500-ak történetében, Al Unser 644-es rekordját megdöntve.

 

A negyedik kiállások során azonban O’Ward került az élre, ráadásul mivel Rosenqvist is feljött harmadiknak, a két Arrow McLaren SP az első háromban haladt. Az utolsó negyedre fordulva aztán az összetett elsőségért is versenyben lévő Scott McLaughlin is feliratkozott a balesetezők és kiesők listájára, ez az incidens azonban nem kavarta meg igazán a lapokat az élbolyban: O’Ward és Dixon váltotta egymást ezt követően is az első helyen, mögöttük Rosenqvist, Daly, Ericsson, a szépen felzárkózó Alexander Rossi és a stabil versenyt futó Tony Kanaan száguldott – de menet közben a top 10-be ért a négyszeres győztes Helio Castroneves is.

Az utolsó kerékcseréknél jött a dráma: Dixon a pitbe behajtva átlépte a sebességlimitet, így áthajtásos büntetést kapott! Ezzel pedig a két McLaren került az élre, de nem sokáig maradtak ott, Ericsson ugyanis nagy tempóban érkezett mögöttük, és mindkettejüket meg is előzte a svéd ex-F1-es pilóta. Ericsson el is lépett a többiektől, hat körrel a vége előtt azonban jött az újabb baleset: a ganassis csapattárs, Jimmie Johnson csapódott bele a falba – és annak érdekében, hogy ne sárga alatt érjen véget a futam, piros zászlóval félbeszakították a versenyt.

ericsson-indy500



Az újraindítás után kétkörös sprint várt tehát a végén a versenyzőkre, amelynek Ericsson, O’Ward, Kanaan, Rosenqvist, Rossi sorrendben vágott neki az élmezőny. O’Ward pedig hiába próbálkozott, Ericsson kivédte a mexikói támadását, így második svédként megnyerte az Indy 500-at! A további sorrend is maradt az első öt között a sárga jelzés alatt záruló versenyen, míg a top 10-ben Daly, Castroneves, Simon Pagenaud, a visszazárkózó Palou és Ferrucci nevét olvashattuk még. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: