A Cosworth közösségi oldalán búcsúzott az ausztrál üzletembertől. Mint írják, hihetetlenül szomorúak voltak, amikor megtudták, hogy Kalkhoven kedd reggel elhunyt egy közelmúltbeli betegség következtében. A társaság részvétét fejezte ki a család felé, valamint tiszteletben tartja magánéletükre vonatkozó kívánságukat ezekben a nehéz időkben.
Szenvedéllyel fordult a motorsport felé
Kalkhoven 2002/2003 telén kezdett versenyezni, amikor Gerry Forsythe-el, a CART Indy csapat tulajdonosával túllicitálta az Indy Racing League alapítóját, Tony George-ot a Champ Car World Series létrehozásához. A CART és az IRL közötti megosztottság miatt mindkét széria indulók hiányában szenvedett, ezért Kalkhoven még egy csapatot is alakított Jacques Villeneuve korábbi menedzserével, Craig Pollockkal.
A Champ Car jövőjének védelme érdekében Kalkhoven és Forsythe be akarta vásárolni magát a Long Beach-i Grand Prix-be, amely a sorozat koronaékszerének számított, emellett szerették volna megvásárolni a Cosworth-t és a Pi-t a Fordtól. A PK Racing, amely a szezon kezdetén Patrick Lemarie-val küzdött, PKV Racinggé alakult a következő évben. Kalkhoven üzleti partnere Pollock helyett Dan Pettit lett, a PKV „V”-je pedig Jimmy Vassernek, az 1996-os CART Indy bajnoknak szólt.
2005-ben Vasserhez csatlakozott egy másik korábbi bajnok, Cristiano de Matta is, aki megszerezte a csapat első győzelmét Portlandben. A következő két és fél évben a csapat még egy maroknyi dobogós helyezést elért, a holtszezonban pedig Kalkhoven és Tony George végre meg tudott állapodni a sokak által vitatott – és szükséges – feltételekben.
Will Power megnyerte a KV Racing utolsó Champ Car versenyét, de beletelt néhány szezonba, mire az alakulat rendszeresen az első öt között tudott végezni. A csapat legrangosabb pillanata Kanaan-nak köszönhető, aki 2013-ban megnyerte az Indy 500-at. 2014 és 2016 között – a csapat utolsó három évében – James Sullivan is betársult a csapatba, ami így a KVSH Racing nevet kapta. Sebastien Bourdais további négy győzelmet szerzett még az új néven futó csapat színeiben.
Bár ezt követően feloszlatták a csapatot, Kalkhoven továbbra is részt vett a Long Beach-i és a Cosworth-i Nagydíjon. Utóbbi érdekében végzett erőfeszítései révén tiszteletbeli doktori címet szerzett a Northamptoni Egyetemen, technológiai- és motorsporttal kapcsolatos fejlesztéseiért. A vállalat irányításának ideje alatt az ausztrál létrehozta a Cosworth észak-amerikai bázisát Michiganben, továbbá megőrizte irányítási részesedését a Grand Prix-ben.
A Cosworth sokat köszönhet neki
A Cosworth jelenlegi vezérigazgatója és elnöke, Hal Reisiger is összetörten nyilatkozott Kalkhoven haláláról. „Hihetetlenül szomorúak voltunk, amikor megtudtuk, hogy Kevin legutóbbi betegsége után elhunyt. A Cosworth-i kapcsolata során ő volt az üzlet kulcsfontosságú inspirációs forrása” – fogalmazott Reisiger. Hozzátette: Kalkhoven motorsport iránti szenvedélye szemmel látható, de emellett a jövő technológiájának látnoka és úttörője is volt.
„Ő volt a vezető erő a Cosworth közlekedéstechnológiai üzletággá válásában. Tiszteljük hozzájárulását, amely kétségtelenül hosszú távú, jótékony örökséggel fog járni. A Cosworth munkatársai nevében őszinte részvétemet fejezem ki Kevin feleségének és családjának ebben az érthetően nehéz időszakban” – zárta gondolatait.
We're incredibly saddened to learn the company’s former COB Kevin Kalkhoven, sadly passed away this morning, at the age of 77, following a recent illness. Read more: https://t.co/JJfM19Kjeu pic.twitter.com/GDlMQa00AG
— Cosworth (@Cosworth) January 4, 2022