Tisztán jött el a mezőny az idei utolsó IndyCar-futam rajtjánál Long Beach-en, Josef Newgarden vezetett Scott Dixon és Helio Castroneves előtt, Felix Rosenqvist és Romain Grosjean pedig megelőzte Simon Pagenaud autóját, amely keményebb gumikeverékkel küszködött az élmezőnyben. Az első fordulatot a bajnoki címre pályázó Patricio O'Ward megforgása hozta, belekeveredett egy ütközésbe, amelyből ő jött ki rosszul.
Akadt némi törmelék, a negyedik körben indították újra a versenyt, a 14. helyről rajtoló Cotton Herta pedig már itt az élmezőny árnyékába ért, miközben elöl Grosjean késztette hibára Rosenqvistet. Herta a tizedik körben kifékezte Pagenaud-t és feljött a hatodik helyre. A 17. fordulóban aztán végleg eldőlt a vb-harc: O'Ward autója megállt, a pilóta technikai hiba miatt kiesett, így a listavezető Alex Palounak már nem kellett aggódnia.
Innentől nem volt más dolga, mint behozni a célba az autóját, amit meg is tett az előkelő negyedik helyen, ezzel pedig megszerezte az IndyCar 2021-es bajnoki címét.
A futamot végül a végig parádézó Herta nyerte, aki jó taktikával és szép előzésekkel átvágott a mezőnyön és a 14. helyről az élre állt - igaz, csak fél másodperccel előzte meg Newgardent és eggyel a dobogó harmadik fokát megszerző Dixont. Newgardan egyébként ezzel az eredménnyel és O'Ward kiesésével végül behúzta az év végi ezüstérmet, Dixon lett a negyedik, Herta pedig befért a top ötbe.
A futam végeredménye:
1 | Colton Herta | 85 | LAP 85 | 1:10.1978 | Honda | Andretti Autosport | |
2 | Josef Newgarden | 85 | 0.5883 | 1:10.1882 | 0.5883 | Chevy | Team Penske |
3 | Scott Dixon | 85 | 1.0752 | 1:09.9902 | 0.4869 | Honda | Chip Ganassi Racing |
4 | Alex Palou | 85 | 2.4120 | 1:10.1400 | 1.3368 | Honda | Chip Ganassi Racing |
5 | Simon Pagenaud | 85 | 3.1237 | 1:09.9401 | 0.7117 | Chevy | Team Penske |
6 | Alexander Rossi | 85 | 4.6739 | 1:09.8990 | 1.5502 | Honda | Andretti Autosport |
7 | Jack Harvey | 85 | 6.3467 | 1:10.0434 | 1.6728 | Honda | Meyer Shank Racing |
8 | Sebastien Bourdais | 85 | 8.0275 | 1:10.0689 | 1.6808 | Chevy | AJ Foyt Enterprises |
9 | Takuma Sato | 85 | 10.5939 | 1:10.4290 | 2.5664 | Honda | Rahal Letterman Lanigan Racing |
10 | Will Power | 85 | 11.4297 | 1:10.2899 | 0.8358 | Chevy | Team Penske |
11 | Scott McLaughlin | 85 | 12.3327 | 1:10.6932 | 0.9030 | Chevy | Team Penske |
12 | Ed Jones | 85 | 26.9660 | 1:11.4414 | 14.6333 | Honda | Dale Coyne Racing with Vasser Sullivan |
13 | Felix Rosenqvist | 85 | 27.4167 | 1:11.4703 | 0.4507 | Chevy | Arrow McLaren SP |
14 | James Hinchcliffe | 85 | 27.9725 | 1:11.0471 | 0.5558 | Honda | Andretti Steinbrenner Autosport |
15 | Max Chilton | 85 | 30.0358 | 1:11.8029 | 2.0633 | Chevy | Carlin |
16 | Graham Rahal | 85 | 30.3482 | 1:12.8234 | 0.3124 | Honda | Rahal Letterman Lanigan Racing |
17 | Jimmie Johnson | 85 | 31.1603 | 1:12.2917 | 0.8121 | Honda | Chip Ganassi Racing |
18 | Charlie Kimball | 85 | 32.1546 | 1:15.4094 | 0.9943 | Chevy | AJ Foyt Enterprises |
19 | Dalton Kellett | 85 | 32.1585 | 1:12.1085 | 0.0039 | Chevy | AJ Foyt Enterprises |
20 | Helio Castroneves | 85 | 32.6206 | 1:11.2300 | 0.4621 | Honda | Meyer Shank Racing |
21 | Conor Daly | 84 | 1 LAPS | 1:09.5220 | 1 LAPS | Chevy | Ed Carpenter Racing |
22 | Oliver Askew | 83 | 2 LAPS | 1:11.5978 | 56.5046 | Honda | Rahal Letterman Lanigan Racing |
23 | Ryan Hunter-Reay | 83 | 2 LAPS | 1:10.9981 | 4.0918 | Honda | Andretti Autosport |
24 | Romain Grosjean | 75 | Contact | 1:23.8260 | 1 LAPS | Honda | Dale Coyne Racing w/RWR |
25 | Rinus VeeKay | 48 | Mechanical | 35:05.525 | 23 LAPS | Chevy | Ed Carpenter Racing |
26 | Callum Ilott | 47 | Mechanical | 6:07.0451 | 398.2900 | Chevy | Juncos Hollinger Racing |
27 | Pato O'Ward | 43 | Contact | 1:22.0564 | 4 LAPS | Chevy | Arrow McLaren SP |
28 | Marcus Ericsson | 25 | Contact | 1:13.4043 | 1.2042 | Honda | Chip Ganassi Racing |