Egy hosszabb nyári szünet után Nashville-ben folytatódott az IndyCar sorozat 2021-es idénye, mégpedig a Zene Városának Nagydíjával egy vadonatúj pályán. A különleges elnevezésű verseny pole pozícióját Colton Herta szerezte meg a szombati kvalifikáción, a címvédő Scott Dixon, valamint az összetettet vezető Alex Palou előtt, akit viszont megbüntettek, így csak a kilencedik helyről rajtolhatott, a pozícióját pedig Alexander Rossi örökölte meg.
Az új pálya több szempontból is különleges, a vonalvezetés érinti a Tennessee Titans stadionját, illetve fontos részét képezi a Koreai Veteránok Emlékhídja is, amely alatt a Cumberland folyó található. A helyszín kétségtelenül látványos volt, de a sok bukkanó és a szűkös helyek egy elég fordulatos futamot vetítettek előre.
A rajtot úgy tűnt simán veszi a mezőny, Rossi pedig rögtön nyert egy helyet, de már a 2. kör elején jött az első sárga. Dalton Kellett egy műszaki hiba miatt állt meg, nem sokkal később pedig az első ütközés is megtörtént. Marcus Ericsson eltalálta hátulról Sebastian Bourdais autóját, az pedig csak a szerencsének volt köszönhető, hogy nem lett komolyabb baja senkinek az esetből, a svéd pilóta ráadásul még folytatni is tudta a futamot.
Az 80 körből az első 10 a biztonsági autó mögött telt el, a folytatásban viszont már gond nélkül eljött a mezőny. Az élen maradt a Herta-Rossi-Dixon sorrend, de jött az újabb sárga a 16. körben, ekkor Scott McLaughlin forgott meg, ám nem saját hibából, Takuma Sato lökte meg őt.
Az első dráma a 20. körben érkezett, mivel a következő zöld mindössze egy kanyarig tartott. Az újraindítás után Will Power vétett egy amatőr hibát, amikor neki a ment a saját csapattársának. Simon Pagenaud emiatt a falban landolt, mögötte pedig feltorlódott a mezőny, így muszáj volt piros zászlóval megszakítani a futamot, az eset következtében pedig Jimmie Johnson és Sato is kénytelenek voltak feladni a versenyt.
A folytatás sem volt simább, a 32. körben Reenus Veekay ment egyenesen a falba, majd kilenc körrel később ismételten Power okozott gondot, amikor egy másik csapattársát is kilökte, ezúttal McLaughlin volt az áldozat. Az 52. és az 55. körben is hasonló volt a helyzet, előbb Rossi ütközött Pato O’Ward autójával, majd Cody Ware megpördülése után sem tudott rendesen haladni a verseny. Gyakorlatilag borítékolható volt, hogy minden egyes újraindítás után történni fog valami gond.
Ugyan a körök lassan teltek, a kiállások mindenkinél megtörténtek, ez pedig változtatott a sorrenden is, Ericsson került az élre, mögötte pedig Dixon és Herta volt 20 körrel a vége előtt. A 21 esztendős amerikai pilóta egész hétvégén nagyon magabiztos volt és bár többször is elveszítette az előnyét, a végére még mindig harcban maradt a győzelemért.
Dixont viszonylag hamar képes volt megelőzni, Ericsson viszont már nagyobb falatnak bizonyult, az újabb dráma pedig 5 körrel a vége előtt jött, Herta ugyanis hiába közeledett a riválisára, túlerőltette a dolgot és a falnak csapta a versenygépét. Ezek után ismét piros zászló következett, majd egy 2 körös sprint, melyet Ericsson nyert meg. 9 sárga és 2 piros után végül, ha nehezen is, de befejezték a nashville-i futamot.
Eredmények:
Versenyző | Csapat | Körök | Különbség | |
1. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | 80 | |
2. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 80 | 1.559 |
3. | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | 80 | 2.391 |
4. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 80 | 2.801 |
5. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 80 | 4.083 |
6. | Ed Jones | Dale Coyne Racing | 80 | 4.771 |
7. | Alex Palou | Chip Ganassi Racing | 80 | 5.533 |
8. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | 80 | 5.966 |
9. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | 80 | 6.787 |
10. | Josef Newgarden | Team Penske | 80 | 7.528 |
11. | Santino Ferrucci | Rahal Letterman Lanigan Racing | 80 | 8.492 |
12. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | 80 | 8.832 |
13. | Pato O'Ward | Arrow McLaren SP | 80 | 9.120 |
14. | Will Power | Team Penske | 80 | 9.595 |
15. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | 80 | 11.091 |
16. | Romain Grosjean | Dale Coyne Racing | 80 | 12.276 |
17. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 80 | 16.529 |
18. | Max Chilton | Carlin | 80 | 24.845 |
19. | Colton Herta | Andretti Autosport | 74 | 6 kör |
20. | Cody Ware | Dale Coyne Racing w/Rick Ware Racing | 70 | 10 kör |
21. | Simon Pagenaud | Team Penske | 68 | 12 kör |
22. | Scott McLaughlin | Team Penske | 67 | 13 kör |
23. | Dalton Kellett | A.J. Foyt Enterprises | 37 | 43 kör |
24. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | 24 | 56 kör |
25. | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | 19 | 61 kör |
26. | Jimmie Johnson | Chip Ganassi Racing | 18 | 62 kör |
27. | Sebastien Bourdais | A.J. Foyt Enterprises | 5 | 75 kör |