DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
USA

Grosjean még küzd az autóval, de jól halad

Az F1-től visszavonult francia pilóta nem hagyott fel élete szenvedélyével, idén az IndyCarban áll rajthoz. Tapasztalatai ellenére nehéz dolga van, de a mérnöke szerint gyorsan tanul.

Kilenc Formula-1-es szezonnal és tíz dobogós helyezéssel a háta mögött érkezett az amerikai kontinensre Romain Grosjean, aki a száguldó cirkusz után idén az IndyCarban próbál szerencsét. A francia pilóta az utóbbi három napot a Sebringen töltötte, miután egy-egy napot a Barber Motorsports Parkban és Laguna Secában is gyakorolt. Mérnöke, Olivier Boisson szerint Grosjean nagyszerűen halad, de a tapasztalatai és a képességei ellenére nehéz dolga lesz ebben a szériában.

 Exq-TzDWEAMApnF



„Kemény ez a sorozat, és nem számít, ki vagy, újoncként nem fogsz versenyzőket alázni. A pályák nagyon másak, mindenki versenyképes, és nagyon sokat kell tanulni a gumikról és a pályákról. Ezért van itt olyan sok 40 év feletti jó pilóta. Tudásra, képességekre, reflexekre és tempóra is szükség van, szóval az első néhány verseny az IndyCar természetéből fakadóan nagy kihívás lesz. Kevés az edzéslehetőség, mások a gumik, más a verseny, szóval ez egy kemény széria” – idézte őt a Motorsport.

Boisson, aki korábban a szintén F1-ből érkező Sebastian Bourdais mérnöke is volt, nagy hasznára válik Grosjeannak. Olyan alapvető készségeket is alaposan megtanít neki, mint hogy hogyan viselkedjen sárga zászlós fázis alatt, hogyan spóroljon az üzemanyaggal, mit tegyen egy újraindítás alatt és hasonlók. Emellett különböző beállításokat is megmutat neki, hogy minél jobban kiismerhesse az autó viselkedését. Ami Grosjean számára nagy meglepetés volt, az az aszfalt egyenetlensége.

„Feltűnt neki, mennyire durva tud lenni a pálya felülete. A sebringi első kifutása után odajött hozzám, és azt mondta: ’aha, eléggé rázós’. Én pedig mondtam neki, hogy még Detroitban nem is jártál! Nagy felismerés, mennyire rázós tud lenni. Vicces dolgokat kell csinálni az autóval, de már a szimulátorban elég jól rá lehet erre érezni.”

Boisson szerint Grosjean jó úton jár, mert nem az autót próbálja a saját képére formálni, hanem a vezetési stílusát igazítja az autó viselkedéséhez. „Igen, határozottan alkalmazkodik. Elkötelezetten, keményen dolgozik. Az adatokat sokat bogarássza. Elkötelezetten próbál alkalmazkodni az autóhoz, ami a gyors kanyarokban az F1-es gépekhez képest sokkal instabilabb. Sok időt töltött videók és adatok elemzésével, hogy minél jobban megértse, mire van szüksége az autónak.”

Grosjean számára ez a sebringi volt az utolsó teszt, mielőtt az április 18-i hétvégén rajthoz áll első IndyCar-versenyén a Barber Motorsports Parkban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: