Ami tavaly nem jött össze, idén igen: incidens nélkül kezdte meg a mezőny a 2019-es IndyCar-szezont, az Európából Amerikába menekülő Felix Rosenqvist pedig tovább növelte ázsióját, amikor már a rajtnál átugrotta Josef Newgardent. Az első kiállássorozat után az amerikai majdnem elcsípte az újoncot, de maradt a svéd mögött, a pole-ból induló Will Power pedig növelni tudta előnyét a duóval szemben.
Mire a sorrend kisimult, Sebastien Bourdais már nem volt versenyben: az elmúlt két év St. Pete-i győztese motorhiba miatt húzódott a bukótérbe, a 20. körben pedig egy újabb Honda adta meg magát, ezúttal Ryan Hunter-Reay alatt. Az amerikai leállása az év első sárga zászlós szakaszát is elhozta, a restart pedig Rosenqvistnek kedvezett: Power autója megbillent a kigyorsításon, a svéd pedig kihasználta a lehetőséget, és átvette a vezetést. A Ganassi újonca nem élvezhette sokáig az éllovas szerepet, hiszen a 25. körben Ed Jones falnak csapta autóját – Zak Veach milliméterekkel kerülte el a vele való ütközést, Matheus Leist azonban nem volt ilyen szerencsés, így az ő futama is véget ért.
A hard hit for Ed Jones, and Matheus Leist gets into the side of him.
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) 2019. március 10.
Both of them are out before the halfway point of the #FirestoneGP on @NBCSN. #INDYCAR pic.twitter.com/42ItB1KydK
Ismét sárga következett, az újrarajt azonban ezúttal nem hozott változást. Sőt, az 51. körig nyugodt mederben haladt a verseny, a szokatlan csendet Will Power kiállása törte meg. Az ausztrált egy körrel később Rosenqvist is követte: a svéd a bokszból kifelé majdnem összekoccant ellenfelével, egy gyors ellenkormányzás után kapcsolt csak sebességbe, de addigra a penskés már két másodperces előnyre tett szert. Az újoncot aztán szépen sorban mindenki maga mögé utasította: előbb Scott Dixon ugrott a duó elé, Josef Newgardennek pedig bejött a késői csere, és átvette a vezetést.
Sőt, a 2017-es bajnok el is tudott lépni üldözőitől, a legnagyobb csata így a második pozícióért bontakozott ki a két Ganassi és a tavalyi Indy 500-győztes között. Pozícióváltás azonban nem történt, és a 90. kör tájékán megindult utolsó cseresorozat sem kavarta fel az állóvizet. Az utolsó körökre Scott Dixon ugyan elkezdett közeledni Newgardenre, az amerikaiban azonban mindig rá tudott tenni egy lapáttal.
Remek stratégiájának és hibátlan vezetésének köszönhetően így a Penske észak-karolinai pilótája győzelmével kezdődött a 2019-es IndyCar-szezon St. Petersburgben. Scott Dixonnak meg kellett elégednie a második pozícióval, a harmadik helyet pedig Will Power húzta be, 2015 után ismét a dobogón állva. Felix Rosenqvist debütálása és bajnokokkal folytatott csatája élményszámba ment, így elégedett lehet a negyedik hellyel, akárcsak másik két, első teljes szezonját kezdő kollégája: Colton Herta a 8., Santino Ferrucci a 9. helyen zárt.
Folytatás két hét múlva, az IndyCar mezőnyét első alkalommal vendéglátó Circuit Of The Americason, Austinban.
A futam végeredménye: