Alex Albon szerezte meg a vasárnapi rajtelsőséget a Nürburgingen a nedves pályán tartott időmérőn – a Ferrari első pole-pozícióját a német szériában. A thaiföldi remek rajtot véve meg is tartotta a vezető pozíciót Daniel Juncadella és az egy pozíciót javító Michael Ammermüller előtt, és gyakorlatilag végig kézben tartotta a versenyt, annak ellenére, hogy számos biztonsági autós fázis nehezítette meg a dolgát.
Az első incidens, melyet safety car követett, már az első körben megtörtént, mikor Maximilian Bühk autója kötött ki a bokszutca falában a célegyenesben. A 10. körben következett a következő, safety cart kiváltó incidens, Hubert Haupt félrehúzódó Mercedese miatt.
Ezúttal furcsa helyzet alakult ki: az első nyolc helyezett nem állt még ki a kötelező kerékcserére, a többiek azonban már jártak a bokszban, legelöl a kilencedik helyen Albonnal. A thaiföldi harmadik rajtját is kiválóan vette: frissebb gumikon könnyedén körbeautózta az ellenfeleket, és már a kör végén harmadik volt. Albon a 25. kör elején visszavette a vezetést is, megelőzve az addig vezető Christian Klient, aki még mindig adós volt kiállásával.

A hibátlan futamot teljesítő, kiváló tempót diktáló Albon öt másodperces előnnyel megszerezte első győzelmét a DTM-ben: nyolc futam alatt a hatodik győztessé vált a szériában. Juncadella második, Marco Wittmann harmadik lett, azaz az első három rajtpozícióján futott be, ami legkevésbé sem tükrözi, mennyire fordulatos és kaotikus volt száraz pályán is a 38 körös verseny a Nürburgringen.
A 23 elrajtoló versenyző közül 14-en értek csak célba, a kilenc kieső között volt a bajnokság éllovasa, Kelvin van der Linde is, akit egyik riválisa, Liam Lawson ütött ki a második biztonsági autós fázist követően. A 11. helyről induló Lawson a negyedik pozícióban is járt, de aztán katasztrofálisan alakult futama: két defektet kapott, a Van der Lindével való ütközésért áthajtással büntették, négyszer járt a bokszban, végül pedig ötödször is kihívták, hogy betolják a bokszba.
A 129 pontos Van der Linde előnye a kiesés ellenére is jelentős a bajnokságban, a negyedikként beérő Maximilian Götz 96-ra tornázta pontjai számít, míg Wittmann 94 egységével feljött a harmadik helyre. 82 ponttal Albon a negyedik, a 80 ponton maradó Lawson két pozíciót is elveszített, a szezonnyitó nyertese már csak ötödik.
A 2. futam eredménye, Nürburgring:
| Pilóta | Csapat | Idő/hátrány | |
| 1 | Alexander Albon | Ferrari | 1:00:08.110 |
| 2 | D.Juncadella | Mercedes | 4.634 |
| 3 | Marco Wittmann | BMW | 7.994 |
| 4 | Maximilian Götz | Mercedes | 8.759 |
| 5 | Esteban Muth | Lamborghini | 9.448 |
| 6 | Lucas Auer | Mercedes | 21.742 |
| 7 | Arjun Maini | Mercedes | 22.788 |
| 8 | Timo Glock | BMW | 43.746 |
| 9 | Vincent Abril | Mercedes | 47.261 |
| 10 | Nico Müller | Audi | 47.334 |
| 11 | C.Haase | Audi | 48.598 |
| 12 | Esmee Hawkey | Lamborghini | 49.015 |
| 13 | Christian Klien | McLaren | 52.467 |
| 14 | M.Winkelhock | Audi | 1:11.731 |
| Liam Lawson | Ferrari | kiesett | |
| K.van der Linde | Audi | kiesett | |
| M.Rockenfeller | Audi | kiesett | |
| M.Ammermüller | Porsche | kiesett | |
| S.van der Linde | BMW | kiesett | |
| Hubert Haupt | Mercedes | kiesett | |
| Luca Stolz | Mercedes | kiesett | |
| Philip Ellis | Mercedes | kiesett | |
| Maximilian Buhk | Mercedes | kiesett |