A premier idején járt először a kompakt limuzin az AUDI AG ingolstadti szélcsatornájában. A teljes aerodinamikai koncepció előtte számítógépen, tisztán számadatok alapján született meg. „A számítógépes folyadékdinamikán (CFD – Computational Fluid Dynamics) alapuló számításaink teljes megerősítést nyertek a szélcsatornában” – nyilatkozta Detlef Schmidt, az Audi RS 3 LMS műszaki projektmenedzsere. „Az előre jelzett leszorítóerő és légellenállás értékek jól egyeztek.”
Az Audi Sport belépő szintű modelljének második generációja február 23-24-én teljesítette első köreit Castellolí versenypályáján. A Barcelonától 60 kilométerre északnyugatra található pályán Frédéric Vervisch közel 500 kilométert tett meg. A fejlesztők leginkább az általános alkatrésztesztekre fókuszáltak, az erőátviteli rendszer és az alváz beállítási feladatait és az aerodinamikai egyensúlyt állítva a középpontba. A mérnökök ellenőrizték továbbá a kötelező, egységes TCR motorvezérlő egység működését, amelyet átfogó szoftverfejlesztési munkák előztek meg. Az Audi Sport március 8. és 10. között folytatta a munkát Vallelunga versenypályáján, majd március 17-18-án Aragon adott otthont a további teszteknek. A kezdeti esős idő Olaszországban lehetővé tette a mérnököknek, hogy a nedves pályára alkalmas légnyomás és felfüggesztési beállításokon dolgozzanak még az előtt, hogy száraz pályára optimalizált további megoldásokat próbáljanak ki. A változó időjárás– amelyektől a versenyen leginkább tartanak – a tesztek során előnyösnek bizonyultak, hiszen így a jövőbeni versenyhelyzetek kapcsán felmerülő számos körülményt kipróbálhattak. Emellett az Audi Sport pilótája Frédéric Vervisch és az újonnan igazolt Nathanaël Berthon is lehetőséget kapott, hogy most először tapasztalataival segítse a fejlesztést. Spanyolországban a differenciálmű, a lengéscsillapítók és aerodinamikai egyensúly beállítása volt terítéken. A fejlesztői csapat emellett az időmérőn alkalmazott optimális beállításokra is koncentrált, de vizsgálta az új autó teljes versenytávon mutatott viselkedését is.
„Már Castellolí pályáján pozitív benyomásokat szereztünk az új autóval kapcsolatban.” – foglalja össze az eredményeket Dr. Andrea Milocco, az Audi RS 3 LMS projektmenedzsere. „Ez folytatódott Vallelunga és Aragon pályáin is. Összességében közel 3 000 kilométert tettünk meg mostanáig a teljesen megbízható versenyautónkkal és ezzel kitűnően megalapoztuk a fejlesztési teszteket. Szintén pozitívum, hogy a két pilótánk visszajelzései egységesek voltak, meglátásaik egymást nagyszerűen kiegészítik. Lépésről lépésre haladunk tovább a programunkkal.”
A következő szakasz az első versennyel zárul majd és tartalma már most meghatározásra került. A jogtulajdonos WSC a teljesítmény egyensúly tesztelése során arra törekszik, hogy meghatározza az RS 3 LMS aerodinamikai és súlypont értékeit. Az Audi Sport célja, hogy május 1-jén megtörténjen a homologizáció. A további tesztek és az ügyfélsport programban szereplő versenyautó gyártásának előkészítése határozza meg a menetrend további alakulását nyár elején.
Az Audi RS 3 LMS versenykörülmények között a WTCR – FIA Túraautó Világkupa szezonnyitóján mutatkozik be június 3-5. között a Nürburgring Nordschleife versenypályáján. Az Audi Sport TCR versenyautójának második generációját az év második felében szállítják ki az ügyfeleknek. 2016. év vége óta a vállalat 180 példányt épített az elődmodellből, ezek a világ minden táján találtak gazdára és világszerte 54 első helyet hódítottak el.