Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 28. hétfő
Túraautó

DTM: Müllernek háromból három, először dobogón a BMW

Különféle módokon pénteken és szombaton is szerzett egy-egy győzelmet az Audi svájci pilótája, aki így háromból három sikernél jár. A Lausitzringen a rajttól kezdve kezében volt az irányítás, a harc mögötte zajlott: Van der Linde a kiállásokból profitálva végzett a második helyen.

Pénteken módosult a DTM spái nyitóhétvégéjének eredménye két héttel ezelőttről: az elsőként célba érő René Rastot tíz másodperccel büntették az előzésgomb szabálytalan használata miatt, így Nico Müller örökölte meg az első helyezést, Robin Frijns a második helyet, Rastot pedig a harmadik pozícióba sorolták.

Szombaton Robin Frijns szerzett rajtelsőséget a Lausitzringen – ahol egymás után két hétvégén is szerepel a DTM, eltérő vonalvezetésen –, de a rajtot követően már Nico Müller állt az első helyen. A két Audi mögé verekedte magát Sheldon van der Linde a BMW-vel egy helyet javítva, Loic Duvalt átugorva, a címvédő René Rast azonban megkeserülte az első kört: az aszfaltról kikényszerült a fűre, ahol pozíciókat veszített egyébként sem optimális hetedik rajthelyéhez képest.

 



A bokszkiállások felkavarták a sorrendet: a harmadik Van der Linde a 15. körben, Frijns és Duval – eredetileg a negyedik – egy körrel később állt ki. A két Audi épphogy a dél-afrikai elé ért vissza, de Van der Linde egy remekbe szabott körbeautózással mindkettejük elé került az 1-es kanyarban. A még tovább kint maradó Marco Wittmann is az Audik elé ugrott, de Frijnsszel szemben nem tudta megvédeni pozícióját.

Nico Müller csak a 20. körben cserélt kereket, de biztosan megtartotta virtuális vezető pozícióját – a sorrendben ez ekkor még negyedik helyet jelentett, mert maradtak előtte kötelező kiállásukkal adós versenyzők, akik rövidesen eltűntek onnan. A svájci pilóta előnye végül 2 másodperc környékére fogyott, de a megszerezte a futamgyőzelmet: három alkalomból harmadik sikerénél tart az egyelőre százszázalékos audis.

Sheldon van der Linde második helyével a Spában szenvedő, hatodik helynél előrébb nem jutó BMW első idei dobogóját szerezte meg, egyben saját első top 3-as eredményét. A legalsó lépcsőfokra Frijns állhatott, akit Wittmann üldözött a célba – Duval műszaki hiba miatt kiszállt a dobogós küzdelemből. Az ötödik Timo Glock mögött Ferdinand Habsburg ért célba élete legjobb eredményével, teljesítményét pedig fokozta, hogy maga mögött tartotta René Rastot, akitől ezúttal csak a hetedik helyre futotta.

Az 1. futam eredménye:

  Versenyző Autó Hátrány
1 Nico Müller Audi 43 kör
2 Sheldon Van der Linde BMW 2.87
3 Robin Frijns Audi 7.513
4 Marco Wittmann BMW 7.861
5 Timo Glock BMW 14.569
6 Ferdinand Habsburg Audi 20.226
7 René Rast Audi 20.679
8 Jamie Green Audi 24.914
9 Philipp Eng BMW 26.654
10 Mike Rockenfeller Audi 26.802
11 Harrison Newey Audi 53.182
12 Lucas Auer BMW 57.468
13 Robert Kubica BMW +1:07.388
14 Jonathan Aberdein BMW 1 kör
15 Fabio Scherer Audi 1 kör
16 Loic Duval Audi kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?