A WTCR szezonzáró hétvégéjének második futamán látott káosz következtében későbbre tolta az utolsó verseny rajtját az FIA, melyen a világkupa-győzelemért még harcban lévő Michelisz Norbert és Esteban Guerrieri indultak az első sorból.
Norbi előnye a második versenyen 27 egységről 10 pontra csökkent, azonban a főfutamon így is elegendő volt számára egy dobogós helyezés, hogy ő legyen a WTCR 2019-es szezonjának győztese. A pole-pozícióból induló Michelisz autója előtt szerelők hada állt a rajtrácson, és a felvezető kör előtt egy teljes újraindításra kérte őt a csapat, így már a verseny előtt nem jó előjelek mutatkoztak Norbi végső sikerére, miközben Tassi Attila el sem tudott indulni az utolsó versenyen.
Michelisz kerekei kipörögtek a rajtnál, amit riválisa, Guerrieri jobban kapott el, s megelőzte Norbit, ahogyan Azcona is elment mellette a rajtot követően. A harmadik pozíció is bajnoki címet jelentett volna ekkor Norbinak abban az esetben, ha Guerrieri megnyeri a zárófutamot.
Az első körben Kristoffersson is elment Michelisz mellett, aki ekkor már csak a negyedik pozícióban volt, ami azt jelentette, hogy Guerrieri állt jobban két ponttal. Michelisz Norbert autójával azonban szemmel láthatóan nem stimmelt valami, mivel nem volt meg a tempója.
Azcona folyamatosan támadta Guerrierit, ekkor ebben bízhattunk leginkább, hiszen Guerrieri második helye esetén Michelisznek elegendő volt egy hatodik pozíció is. A második körben bejött a safety car, ekkor Guerrieri állt az élen, Michelisz pedig a negyedik helyen haladt. Az ötödik körben aztán folytatódott a verseny, Michelisz pedig jól kapta el az újraindítást, és megtámadta Kristofferssont, akivel össze is értek, de Norbi egyelőre a svéd mögött maradt.
Az újraindítást követően Tarquini feltartotta a hátulról érkezőket, így lélegzethet juttatva Micheliszt, Azcona és Guerrieri pedig oda-vissza előzgették egymást. Guerrieri a csata hevében lecsúszott a fűre, négyen mentek egymás mellett az egyik kanyarban, a sorrend pedig ekkor a magyar szurkolóknak kedvezett: Azcona, Guerrieri, Kristoffersson, Michelisz.
A 14 körös verseny 6. körében Kristoffersson is elment az argentin bajnokaspiráns mellett, és Norbi is megpróbálta megelőzni riválisát, akivel össze is értek. Guerrieri tempója az újraindítás óta nem volt az igazi, Norbi autója viszont megtáltosodott. A kör végén Guerrieri már csak hatodik volt, Michelisz pedig a harmadik helyen állt. Guerrieri autójában elkezdtek villogni a vészfények.
Az argentin ezután folyamatosan visszacsúszott, miközben Norbi senkivel sem állt le csatázni, mindenkit elengedett maga mellett, Guerrieri pedig már csak a 13. helyen haladt hat körrel a vége előtt. Viszont, hogy az izgalmaknak ne legyen vége, Shedden kicsúszása miatt a nyolcadik körben ismét pályára gurult a safety car.
Guerrieri autójában egyébként a kicsúszás okozott meghibásodást, mivel a felverődő fű és sár eltömítette a hűtőnyílásokat, s a biztonsági autós periódus alatt be is hajtott a bokszba az argentin, azonban nem állt meg, pedig a szerelők ott várták, hogy megtisztítsák a hűtőnyílásokat, ezzel Guerrieri a 21. helyre jött vissza, ami már nem pontszerző hely.
Egy körrel később ismét kijött Guerrieri, ekkor már meg is állt, de bajnoki reményei itt szerte is foszlottak. Michelisz eközben az ötödik helyről várta az újraindítást négy körrel a vége előtt. A végén Azcona, Kristoffersson és Ceccon hajtottak a győzelemért, s a szezon utolsó futamát végül Kristoffersson nyerte meg, míg Michelisz Norbert az ötödik helyen célba érve biztosította be világkupa győzelmét, a csapatbajnoki címet pedig a Lynk&Co szerezte meg.
A malajziai szezonzáró végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Autó | Hátrány |
---|---|---|---|---|
1 | Johan Kristoffersson | SLR Volkswagen | Volkswagen | 39m02.972s |
2 | Mikel Azcona | PWR Racing | Cupra | 2.026s |
3 | Kevin Ceccon | Team Mulsanne | Alfa Romeo | 2.182s |
4 | Frederic Vervisch | Comtoyou Audi | Audi | 4.296s |
5 | Norbert Michelisz | BRC Squadra Corse | Hyundai | 9.297s |
6 | Gabriele Tarquini | BRC Squadra Corse | Hyundai | 9.905s |
7 | Nestor Girolami | Munnich Motorsport | Honda | 13.150s |
8 | Tiago Monteiro | KCMG | Honda | 14.737s |
9 | Thed Bjork | Cyan Racing | Lynk & Co | 17.308s |
10 | Benjamin Leuchter | SLR Volkswagen | Volkswagen | 17.807s |
11 | Rob Huff | SLR VW Motorsport | Volkswagen | 19.279s |
12 | Jean-Karl Vernay | WRT | Audi | 21.373s |
13 | Yvan Muller | Cyan Racing | Lynk & Co | 24.479s |
14 | Andy Priaulx | Cyan Performance | Lynk & Co | 25.776s |
15 | Daniel Haglof | PWR Racing | Cupra | 26.418s |
16 | Hafizh Syahrin | Team Engstler | Hyundai | 36.567s |
17 | Yann Ehrlacher | Cyan Performance | Lynk & Co | 36.827s |
18 | Mehdi Bennani | SLR VW Motorsport | Volkswagen | 37.687s |
19 | Mitchell Cheah | Team Engstler | Hyundai | 40.223s |
20 | Niels Langeveld | Comtoyou Audi | Audi | 43.171s |
21 | Douglas Khoo | Viper Niza Racing | Cupra | 56.247s |
22 | Esteban Guerrieri | Munnich Motorsport | Honda | 59.437s |
23 | Ma Qinghua | Team Mulsanne | Alfa Romeo | 1m50.645s |
- | Joao Paulo de Oliveira | KC Motorgroup | Honda | Kiesett |
- | Gordon Shedden | WRT | Audi | Kiesett |
- | Tom Coronel | Comtoyou Cupra | Cupra | Kiesett |
- | Augusto Farfus | BRC Racing Team | Hyundai | Kiesett |
- | Attila Tassi | KCMG | Honda | Nem indult |
- | Aurelien Panis | Comtoyou Cupra | Cupra | Kiesett |
- | Nicky Catsburg | BRC Racing Team | Hyundai | Kizárták |