Az már önmagában az F1 történetének egyik legkomolyabb sportteljesítménye volt, hogy Kubica szörnyű sérülésekkel járó 2011-es ralibalesetét követően hosszú regeneráció után vissza tudta magát küzdeni arra a szintre, hogy ismét versenyzői szerződést kapjon a királykategóriában. A lengyel azonban a lehető legrosszabb körülmények közé csöppent a Williamsnél, ahol autója egyértelműen a mezőny sereghajtója, ráadásul csapattársa, a tavalyi F2-es bajnok George Russell is rendre jobb teljesítményt nyújt nála. Egy érdekes, ezt szemléltető adat, hogy míg Kubica az idény eddigi 14 futamán összesen 475 körben állt a még versenyben lévő autók közül az utolsó helyen, addig Russell csak ennek tizedében, 48-on.
A Williams még nem véglegesítette 2020-as felállását, viszont Russell maradása valószínű, és valószínűleg Kubica számára sem lesz egyéb lehetőség az F1-es szerződésre, mint a grove-i csapat, amely viszont a Formula-2-ben idén jól teljesítő Nicholas Latifinek is szívesen megadná a lehetőséget.
Ám még ha ki is szorulna a mezőnyből, az éveken át kényszerpályán lévő lengyel úgy érzi, van még befejezetlen ügye az autósportban. A DTM hétvégi, nürburgringi fordulóján ugyanis az Audi sportigazgatója, Dieter Gass elárulta, megkereste őt Kubica stábja a jövő évi lehetőségek felől érdeklődve.
„Ő a DTM egésze számára egy izgalmas versenyző lenne, azonban a mi részünkről a jövő évi gyári versenyzőkről még kicsit korai beszélni. Mindenesetre ha visszatekintek az idei szezonra, az egyik erősségünket az jelentette, hogy erős és kiegyensúlyozott versenyzői felállással rendelkezünk. Mindegyikük képes volt dobogóra állni vagy erős pontszerző helyeket szállítani, ezért nem lenne könnyű megválni valamelyiküktől” – méltatta az Autosportnak nyilatkozva Gass a 2019-es szextettjét, a René Rast, Nico Müller, Jamie Green, Loic Duval, Robin Frijns és Mike Rockenfeller alkotta felállást, akik ezen a hétvégén egyéniben, csapatban és a gyártók között is bebiztosították a bajnoki címet a domináns Audinak.
„Én személyesen Kubicával nem beszéltem, a menedzsmentjével azonban igen. Látunk egy tendenciát, miszerint nő az érdeklődés a DTM iránt, még az olyan kategóriák felől is, amelyeknek a DTM felett kellene állniuk. Ez pedig nagyszerű.”
Gass ugyanakkor említést tett az Audi ügyfélcsapataként idén két autóval a mezőnyben lévő WRT-nél jól teljesítő Jonathan Aberdeinről is, akit szintén szívesen felemelne a gyári versenyzők közé, egyelőre tehát túl sok jó pilótája van nem elegendő helyre.
Kubica egyébként 2013-ban, amikor még a Mercedes F1-es szimulátorában dolgozott, tesztelte a stuttgarti gyártó DTM-autóját, ők azonban idéntől már nem részesei a sorozatnak. Van azonban kapcsolata a BMW-vel is még az F1-es időkből, hiszen 2006 és 2009 között volt a bajorok pilótája, és a márka egyetlen győzelmét is ő szállította. Ennek fényében a BMW sportigazgatóját, Jens Marquardtot is kikérdezték Kubica DTM-körüli szimatolásáról.
„Robertnek jól ismert kötődései vannak a BMW-hez. A hozzá hasonló versenyzőkkel szinte állandó kapcsolatban vagyunk, de szokványos jelenségnek számít, ha valaki a lehetőségek felől érdeklődik az évek során. Amikor pedig beszélgetünk, nem mindig az a téma, hogy ’akarsz-e velünk versenyezni a következő szezonban?’ – élcelődött egy kicsit Marquardt.