A hétvége második pole-pozícióját Jamie Green mindössze 0,001 másodperc különbséggel szerezte meg márkatársa, René Rast előtt, a német azonban már a rajtnál átvette a vezetést. Rast a bajnoki címért hajtott a Nürburgringen: az egyetlen megmaradt esélyes, Nico Müller csupán a 14. rajthelyről indult. Mivel a BMW-s Marco Wittmann kiesett a bajnoki harcból, a korábban Rastot támogató Audi szabad harcot engedélyezett versenyzői között.
Az időmérő Audi-fölényt hozott, a gyártó hat versenyzője megszerezte az első hat pozíciót, és ez a dominancia a rajt után is megmaradt. Hátrébb Müller gyorsan felzárkózott, az 5. körben már a kilencedik helyen állt, a 10. körben pedig teljesítette kötelező kiállását, elsőként a mezőnyből.
A svájci kerékcseréje után megélénkült a bokszutca forgalma. Rast az élről a 12. körben érkezett, Green két körrel később. A brit az első helyre ért vissza, meleg abroncsokon azonban Rasté volt a tempóelőny. A bajnokaspiráns tolta le a pályáról márkatársát, Green azonban megőrizte a vezetést, amíg saját abroncsai is elérték az ideális hőmérsékletet.
A harmadik helyről rajtoló és Rast-Green páros mögött harmadik helyen haladó Mike Rockenfeller nyolc kört töltött az élen a két előtte haladó versenyző kiállása után, de az eltolt stratégia nem bizonyult nyerőnek: a német virtuálisan csak a hatodik helyre ért vissza. Ezen a ponton két Aston Martin, a bokszban még nem járó Habsburg és Juncadella haladt az első két pozícióban. Mögöttük következett a virtuálisan élen álló Green, majd Rast, Duval és Müller, aki korai kiállásával sokat szakított, az elméleti negyedik helyre lépett előre.
Ekkor még csak a hatodik helyen állt Robin Frijns, aki megtáltosodott kiállása után: a holland Müller után Duvalt előzte meg, majd átvette Rasttól a második pozíciót. Az előzéssel Rast kicsúszott a bajnoki címét érő pozíciókból – a futam tartogatott azonban fordulatot mind a győzelem, mind a bajnoki cím sorsát illetően.
Frijns az utolsó előtti körben tett egy próbát a sikánban, de kiszaladt a pályáról, így vissza kellett adnia a helyet Greennek, aki a 2017-es szezonzáró óta először nyert futamot. A bajnoki cím sorsát eldöntő fordulatok Green mögött történtek: a negyedik Duval mögött Jonathan Aberdein megelőzte Müllert– a hatodik hely pedig már nem volt elég a svájci számára, hogy fenntartsa matematikai esélyeit. René Rast már a szezon utolsó előtti hétvégéjén megnyerte pályafutása második bajnoki címét.
Az időmérőn az első hat, a futamon az első hét helyet szerezte meg az Audi Rockenfellerrel bezárólag. Egyetlen kiesője volt a versenynek, Wittmann, míg Van der Linde áthajtásos büntetést kapott Glock kiforgatásáért az első kanyarban.
A nürburgringi 2. futam eredménye:
Versenyző | Csapat | Autó | Idő/hátrány | |
1 | Jamie Green | Rosberg | Audi | 57:41.767 |
2 | Robin Frijns | Abt | Audi | 0.442 |
3 | Rene Rast | Rosberg | Audi | 5.827 |
4 | Loic Duval | Phoenix | Audi | 10.813 |
5 | Jonathan Aberdein | WRT | Audi | 11.121 |
6 | Nico Muller | Abt | Audi | 12.410 |
7 | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 12.753 |
8 | Philipp Eng | RMR | BMW | 19.886 |
9 | Timo Glock | RMR | BMW | 27.159 |
10 | Bruno Spengler | RMG | BMW | 27.675 |
11 | Joel Eriksson | RBM | BMW | 29.974 |
12 | Daniel Juncadella | R-Motorsport | Aston Martin | 30.660 |
13 | Pietro Fittipaldi | WRT | Audi | 31.625 |
14 | Jake Dennis | R-Motorsport | Aston Martin | 32.000 |
15 | Ferdinand Habsburg | R-Motorsport | Aston Martin | 32.449 |
16 | Sheldon van der Linde | RBM | BMW | 51.534 |
- | Marco Wittmann | RMG | BMW | kiesett |
- | Paul Di Resta | R-Motorsport | Aston Martin | nem indult |