Hárman érkeztek meg úgy a DTM második hockenheimi futamára, hogy még volt esélyük a bajnoki címre: Gary Paffett, Paul di Resta és René Rast. A pole-ból a BMW-s Marco Wittmann indulhatott a szezonzárón, de az előző öt versenyt megnyerő Rast azonnal az élre állt, Paffett pedig megtartotta harmadik helyét. A hétvége előtt még éllovas Di Resta volt a legrosszabb helyzetben: az első körök után mindössze a 10. pozícióig tudott előrejönni.
A skót a teljes mezőnyből elsőként tudta le a kötelező kerékcseréjét, míg az élen harcoló két aspiráns közül előbb Paffett, majd Rast állt ki, de kettejük között így sem változott a sorrend. Ellenben Edoardo Mortara és Bruno Spengler között majdnem történt egy ütközés is a bokszutcában, előbbi pilótát, illetve egész pontosan a csapatát vizsgálták is veszélyes kiengedés miatt – igaz, végül büntetést nem osztottak ezért.
Az élbolyból Wittmann cserélt utolsóként, addigra azonban a korábban kiállók már jobb tempót diktáltak, így Paffett átlépte őt. A BMW-s persze nem hagyta annyiban, hamar visszazárkózott a britre, aki a bajnokságot szem előtt tartva nem is kezdett el harcolni vele. Miután a teljes mezőny megejtette a maga kerékcseréjét, ezzel vissza is állt a Rast, Wittmann, Paffett sorrend az élen, míg Di Resta az extrém stratégia ellenére is maradt tizedik.
A leintésig pedig már nem is változott az élboly sorrendje: Rast sorozatban hatodszor is győzni tudott, ezzel újabb rekordot állított fel e tekintetben. Wittmann és Paffett révén mindhárom német márka képviseltette magát a dobogón, harmadik helyével pedig utóbbi négypontos előnnyel megszerezte második bajnoki címét: a jövőre immár a Formula-E-ben szereplő brit 13 esztendő elteltével tudott ismét diadalmaskodni a DTM-ben! A Mercedes így mindhárom bajnoki címet bezsebelve távozik a sorozatból – igaz, az egyéni összetett második helyét elveszítették Rasttal szemben a végül pontot sem szerző, csupán 14. helyen befutó Di Restával.
A 2. futam végeredménye:
1. | Rene Rast | Rosberg | Audi | 58m03.981s |
2. | Marco Wittmann | RMG | BMW | 3.786s |
3. | Gary Paffett | HWA | Mercedes | 15.838s |
4. | Nico Muller | Abt | Audi | 17.241s |
5. | Robin Frijns | Abt | Audi | 18.942s |
6. | Bruno Spengler | RBM | BMW | 21.004s |
7. | Augusto Farfus | RMG | BMW | 21.460s |
8. | Philipp Eng | RMR | BMW | 24.458s |
9. | Joel Eriksson | RBM | BMW | 28.683s |
10. | Timo Glock | RMR | BMW | 30.003s |
11. | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 33.406s |
12. | Loic Duval | Phoenix | Audi | 33.587s |
13. | Edoardo Mortara | HWA | Mercedes | 34.985s |
14. | Paul Di Resta | HWA | Mercedes | 38.204s |
15. | Daniel Juncadella | HWA | Mercedes | 38.869s |
16. | Jamie Green | Rosberg | Audi | 40.132s |
Kizárták: | ||||
Lucas Auer | HWA | Mercedes | ||
Pascal Wehrlein | HWA | Mercedes |