Bár a legtöbb 17 éves hölgy legfeljebb a hajában hord kék szalagot, Keszthelyi Vivien ifjú kora ellenére is külön szenzációnak számított a vitorlásversenyen. A nemzetközi sorozatok történetének legfiatalabb túraautós pontszerzőjét hamar körbevették a lóerők rajongói. Az Audi meghívására érkező Vivien széles mosollyal fogadta az érdeklődőket, akik közül három szerencsés az autogramokon és fényképeken kívül, egy személyes élménnyel is gazdagodhatott. A jelenlegi szezonban az Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cupban szereplő pilóta a biztonságos közlekedés népszerűsítésének jegyében, a balatonfüredi forgalomban autózott a kiválasztottakkal.
Az itthon és külföldön is népszerű versenyző nem állt meg azonban a – számára – nem túl nagy kihívást jelentő autózásnál. Vízre is szállt, ahol tapasztalt kapitányokat megszégyenítő módon mutatta be egy jachton, hogy nem csak szárazföldön ért a kormányzáshoz. Vivien elmondása szerint rendkívül élvezte a rendezvényt, ám hamar megjegyezte, hogy az ilyen kikapcsolódás nem mindennapos az életében.
„Hatalmas élmény volt, nagyon megérintett a rajongók lelkesedése. Azon pedig végképp meglepődtem, hogy néhányan igen komoly szakmai kérdésekkel felvértezve fordultak hozzám. Jó volt egy kicsit feltöltődni, de holnaptól ismét a következő versenyre való felkészülés lesz a középpontban. Nem lesz egyszerű, hiszen a Brands Hatch hosszú idő után szerepel újra a versenynaptárban és helyszíni tesztelésre sincs lehetőség. Szerencsére van most már a támogatóimnak köszönhetően egy profi szimulátorom, amin meg tudom ismerni a pálya vonalvezetését” – mondta a debreceni születésű túraautó pilóta, aki a felnőtt mezőnyben már 15 évesen kétszeres magyar bajnoknak vallhatta magát.
Keszthelyi Viviennel legközelebb az angliai Kentben található Brands Hatch versenypályán találkozhat a rajongótábora, ahol újra a nagy túraautó kategóriában, a közel 500 lóerős Audi R8 versenyautó volánja mögött bizonyíthatja vitathatatlan tehetségét.
Anglia legérdekesebb versenypályája augusztus 11-12-én újra csatlakozik a Deutsche Tourenwagen Masters sorozathoz. Korábban 2006 és 2013 között nyolc DTM versenyt rendeztek itt, de akkor a rövidebb, 1,973 kilóméteres „Indy” távon harcoltak a pilóták az előkelő helyezésekért, most a 3,908 kilóméteres „Grand Prix” változaton kell megmutatniuk tudásuk legjavát. Így tesz majd Keszthelyi Vivien is, aki az Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup sorozatban két teljes értékű futamban fog rajthoz állni.
Keszthelyinek külön kihívást jelent, hogy még nem versenyzett az ikonikus angliai pályán, valamint környezetvédelmi okokból az előzetes tesztelésre sincs lehetőség. A Brands Hatch igazi „hullámvasútként” jellemezhető a szélsőséges szintkülönbségek miatt, ami extrém terhelést jelent a pilótáknak és az autóknak egyaránt. A magyar túraautó versenyzőt nem tántorítják el a nehézségek, profi szimulátorral készül a versenypálya vonalvezetésére, és a beláthatatlan kanyarok által kínált megpróbáltatásokra.
A magyar pilóta 17 éves kora ellenére az összesített tabella negyedik helyén áll, és mindössze hét pont a hátránya az első helyezetthez képest. Hat futam után féltávnál jár a bajnokság, ami azt jelenti, hogy bőven lesz még esélye előzni a pályán és a pontszámok tekintetében is. Az első lehetőséget erre az ominózus Brands Hatch biztosítja, ahol Keszthelyi Viviennek minden idegszálára szüksége lesz egy újabb kiváló eredmény elérése miatt. Ez azonban korántsem aggasztja őt:
„Minden verseny maximális koncentrációt igényel, ilyen szempontból a Brands Hatchsem különbözik a többi pályától. Még nem volt szerencsém versenyezni rajta, de ez is egy új kihívás, ami csak jobban motivál. Természetesen egy nehéz helyszínről van szó, de ennek is megvan a maga bája és én felkészülten fogok érkezni. Nagyon örülök, hogy végre folytatódik a szezon és biztos vagyok benne, hogy a hétvégi verseny ismét talpra fogja ugrasztani a szurkolókat.”