Három márka versenyzői szerezték meg az első három rajthelyet a vasárnapi időmérőn Zandvoortban: az első futamot is megnyerő bajnoki éllovas Gary Paffett (Mercedes), az újonc Philipp Eng (BMW), valamint a 2017-es bajnok, azonban eddig dobogó nélkül álló René Rast (Audi) kvalifikáltak az első három pozícióba. Paffett előnye 0,446 másodperc volt Enghez képest, ami óriási különbség annak fényében, hogy a kvalifikáción utolsó Robin Frijns csak 1,3 másodpercet kapott.
A hollandiai menetelést folytatva Paffett szenzációs rajtot vett, és más az első kör végén másfél másodperces különbséggel vezetett. Eközben a harmadik helyről Rast alternatív stratégiát választott, és már a kör végén kiállt – abból okulva, hogy az első futamon késői kiállásával utolsó lett, a biztonsági autó ugyanis semlegesítette előnyét.
Rast mostani taktikája bevált, ugyanis hiába volt Paffett előnye már öt másodperc 10. körben történt kiállásakor, a brit csak a címvédő mögé tért vissza. Paffett lemaradása egészen 0,4 másodpercre csökkent néhány körrel a verseny vége előtt, de előzési pozícióba nem került, így szombati győzelme után csak a második helyezés jutott neki Rast mögött, aki nem csupán saját, de az idén gyengélkedő Audi első győzelmét is megszerezte.
Paul di Resta dupla dobogót ért el Zandvoortban a második futam harmadik helyével, őt követte Eng és Augusto Farfus BMW-je. Pascal Wehrlein dobogós pozícióban haladt a futam elején, végül hatodikként végzett. A versenyt egy biztonsági autós periódus törte meg Jamie Green és Bruno Spengler ütközése után.
Zandvoortban Paffett (148 pont) és di Resta (121 pont) növelték előnyüket a bajnokság első és második helyén, hozzájuk képest a harmadik Timo Glock csupán 101 egységgel rendelkezik.
A 2. futam eredménye:
Versenyző | Csapat | Autó | Idő/hátrány | |
1. | Rene Rast | Rosberg | Audi | 56:44.864 |
2. | Gary Paffett | HWA | Mercedes | 0.824 |
3. | Paul Di Resta | HWA | Mercedes | 1.349 |
4. | Philipp Eng | RMR | BMW | 1.825 |
5. | Augusto Farfus | RMG | BMW | 2.123 |
6. | Pascal Wehrlein | HWA | Mercedes | 3.200 |
7. | Nico Muller | Abt | Audi | 4.883 |
8. | Edoardo Mortara | HWA | Mercedes | 6.302 |
9. | Lucas Auer | HWA | Mercedes | 8.864 |
10. | Timo Glock | RMR | BMW | 9.177 |
11. | Joel Eriksson | RBM | BMW | 9.818 |
12. | Daniel Juncadella | HWA | Mercedes | 10.404 |
13. | Bruno Spengler | RBM | BMW | 13.709 |
14. | Jamie Green | Rosberg | Audi | 26.500 |
15. | Loic Duval | Phoenix | Audi | 40.438 |
16. | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 43.370 |
17. | Marco Wittmann | RMG | BMW | 1:10.745 |
- | Robin Frijns | Abt | Audi | kiesett |