DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Túraautó

„A Hungaroring az egyik kedvenc pályám!” – interjú Timo Glock-kal

A DTM mogyoródi hévégéjén a BMW-t erősítő és mindig örömmel rendelkezésre álló Timo Glock-ot is meginterjúvolta a Formula.hu. Az ex-F1-es pilóta többek között a Hungaroringgel való viszonyáról és a sorozat jövőjéről is beszélt.

„Hosszú volt az éjszakánk!” – kezdte válaszát Glock arra a kérdésre, miszerint sikerült-e megtalálniuk a tegnapi mezőny második felébe való visszaesésük okát. „Egészen este tízig, fél tizenegyig a pályán voltam, és próbáltuk megérteni, mi történt tegnap. Kielemeztük az összes adatot, meglátjuk mire lesz ez majd elég a mai nap.” – nyilatkozta a tegnap tizennegyedik helyen záró német.

„A reggeli szabadedzésen úgy éreztem, fejlődtünk tegnaphoz képest, így az időmérő dönt majd mindenről.” –válaszolta, miután BMW mai esélyeiről kérdeztük. „Egy teljesen tiszta körre van szükségünk az ideális időmérős idő eléréséhez, hiszen olyan forró az aszfalt, hogy szinte csak egy mért kört bírnak a gumik az optimális állapotukban. A versenyen szintén hasonló a helyzet.”

glock-kiemelt



„Tegnap azért is szenvedtünk ennyire, mert a mezőny végéről rajtolva végig hatalmas forgalomban autóztunk, és ilyenkor amúgy is –nem beszélve az extra hőségről– nagyon könnyen elkopnak az abroncsok. Emiatt egy TOP 10-es rajtpozíció megszerzése a célunk, mert onnan egy jó rajt után még lehet esélyünk egy szép helyezésre.” – Glock végül betartotta a szavát, a közvetlenül a beszélgetésünk után következő időmérő edzésen a nyolcadik helyre kvalifikált. 

A német ezután a mogyoródi aszfaltcsíkól is mondott pár szót: „A Hungaroring az egyik kedvenc pályám! Sok dobogós helyezést szereztem itt az évek során. Nagyon gyors voltam a GP2-ben, 2008-ban Magyarországon szereztem meg az első dobogómat a Formula-1-ben, majd a DTM mogyoródi fordulóin is gyarapodott új trófeával a gyűjteményen. Mindig szeretek ide visszatérni!”

Glock-ot arról is megkérdeztük, szerinte tanulhat-e valamit a Formula-1 a DTM-től, ugyanis a német bajnokság többnyire mindig izgalmas, kiszámíthatatlan futamokkal kápráztatja el a nézőket. 

„Természetesen nagyon nehéz a két sorozatot összehasonlítani, hiszen teljesen mások a célok. Mi a DTM-ben inkább arra törekedünk, hogy minél olcsóbb legyen a sorozat, sok olyan alkatrész van az autókon, melyeknek minden gyártónál ugyanolyannak kell lenniük… Az F1 célkitűzései viszont teljesen eltérőek. Ők a legjobb, legfejlettebb technikával versenyeznek, hatalmas a motorfejlesztési küzdelem a gyártók között, és ez hasonlóképp van aerodinamikai téren is. Már csak emiatt is nehéz megmondani, mit tanulhat az F1 tőlünk.” – hangzott a Formula-1-ben háromszor dobogóra álló pilóta véleménye.

glock-2

Aki követi a DTM jövőjével kapcsolatos híreket, tudhatja, nemrég felreppentek olyan értesülések is, hogy 2019-től a DTM egyesülhet a japán Super GT bajnoksággal. Megkérdeztük hát Glock-ot, gondol erről, támogatná-e, ha létrejönne az összeolvadás?

„Minél több gyártó csatlakozna, annál jobb lenne a sorozat! Szerintem ennek a japánok is örülnének. Többféle koncepció is napvilágot látott már a velük való egyesüléssel kapcsolatban. Volt olyan ötlet is például, hogy a szokásos módon lefutnánk a saját szezonunkat mi Európában, ők Japánban, a végén pedig egy közös szuperdöntő döntené el a bajnoki helyezések jelentős részét. Egy biztos, élvezném, ha kibővülne a mezőny!” – árulta el a bajnoki tabella második helyén álló német, aki a nyolcadik helyről várhatja a lámpák kialvását a második hungaroringi futamon.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: