Egy hatalmas csattanással kezdődött a DTM első futama a Lausitzringen, a szezon második állomásán: a 9. helyről induló Nico Müller Audija a rajtrácson maradt. A mögötte felsorakozó három versenyző ki tudta kerülni, az utolsó sorból rajtoló Jamie Greennek azonban ez már nem sikerült, és belerohant márkatársa autójába. Green Audijának eleje szétroncsolódott – a versenyző sértetlenül kiszállt a járműből –, a rajtrácsot pedig annyira elborította a törmelék, hogy egy takarítóautót is beküldtek.
A biztonsági autót – amely a bokszutcán vezette át a mezőnyt – azonnal elrendelték, de a rajtnál történtek változások az élen: a vezetést megőrző Lucas Auer mögött Bruno Spengler megelőzte a második pozícióból induló újoncot, Philipp Enget. A verseny hat biztonsági autó mögött töltött kör után folytatódott, de csupán egy körig.
A középmezőnyben csatázó René Rast Loic Duvallal ütközött, a címvédő autója egy tempós kanyarban a fűre sodródott, ahol hatalmas porfelhő kíséretében számos alkalommal megpördült tengelye körül, miközben a borítás számos része – köztük az Audi teteje – leszakadt, egyedül a bukócsövek óvták a versenyzőt. Néhány ijesztő másodperc után Rast jelezte, hogy jól van, és a helyzethez képest egészen energikusan ki is szállt autója romjai közül. A versenyzőnek még az arca is piszkos lett a rengeteg feltépett földtől.
A versenyt a balesetet követően piros zászlóval megszakították, de a szabályok értelmében az 55 perces számláló tovább ketyegett. Mindössze 21 perc maradt a tényleges versenyzésre, mikor a futam repülőrajttal újraindult 14 autóval, köztük mindössze két Audival, hiszen a két incidens négy kiesője mind a márka versenyzője volt. A verseny rövidsége miatt a következő körökben kisorjázott a mezőny, teljesítve kötelező kiállását.
Nyerőnek bizonyult minél tovább halogatni a kiállást: Timo Glock Lucas Auer elé tért vissza, a még később kiálló Edoardo Mortara pedig mindkettőjüket átugrotta. Glock és Auer kakaskodásából Eng húzott hasznot, aki az 1-es kanyarban a lesodródó BMW-t és Mercedest is megelőzte. A DRS segítségével, újra az első kanyarban Eng Mortarát is átugrotta, és az elméleti vezetést is átvette – ténylegesen a kiállását még tartogató Robin Frijns és Joel Eriksson vezettek.
Két perccel a vége előtt Mortara megindult, és visszavezette az elsőséget Engtől. Glock közeli harmadikként figyelte a csatát, Auer némi lépéshátrányban következett mögöttük. A két baleset által megrövidített versenyt Mortara nyerte, első győzelmét szerezve a Mercedesszel, amelyhez tavaly csatlakozott. Glock végül második hellyel növelte bajnoki előnyét, megelőzte Enget, aki dobogós helyét csupán 0,298 másodperccel óvta meg a kiállások előtt még vezető Auertől.
A futam kezdetén jóval kedvezőbb pozícióban levő Spengler ötödik lett, Di Resta, Wittmann, Wehrlein, Paffett és Farfus szerezte a további pontokat.