A zápornak, amely az időmérő közepén érkezett meg Zandvoortba, és hozzásegítette Timo Glockot a pole-pozícióhoz, nyoma sem maradt a felszáradt pályán induló délutáni 55 perces futamra. Glock megőrizte vezetését, a harmadikként startoló Marco Wittmann pedig, habár az elmozdulás utáni pillanatokban csak negyedik volt, Maxime Martint és Augusto Farfust letudva két kanyar alatt feljött a második helyre – az első két pozícióban álló páros már a nyitókör végére közel két másodperces előnyt épített ki a többiekhez képest.
Hátrébb Martin jött fel a harmadik helyre, ugyancsak maga mögé tudva Farfust – a BMW-s az ötödik René Rastnak már nem engedett, jóval lassabb volt az Audi pilótájánál, de a bajnokság második helyezettje nem tudott előzni. A második-harmadik Wittmann és Martin a 7. körben érkezett bokszkiállásra, Glock eggyel később: Wittmann, aki eddigre bemelegíthette abroncsait, rá is esett a pályára hideg gumikkal visszatérő Glockra, de előzést nem tudott kivitelezni.
A kétszeres DTM-bajnok szinte végig Glock hátsó szárnyán autózott, és a leintésnél csak 0,178 másodperc választotta el őket, de az F1-es is megjárt német megőrizte vezető pozícióját. A szezon során először nyerő Glock, Wittmann és Martin által a BMW kisajátította a dobogót – a belgát sem Mike Rockenfeller, sem Jamie Green nem tudta megelőzni.
Rockenfeller már az első körben kiállt kerékcserére – Blomqvisthoz hasonlóan, aki később kiesett –, ezzel a stratégiával pedig a vezető hármas, Glock, Wittmann és Martin mögé tért vissza. A dobogóért harcolva minden DRS-lehetőségét elfogyasztotta Martin mögött, de nem sikerült előznie. Ezután az utolsó körökre átadta helyét Greennek, aki szintén eredménytelenül próbálkozott – az utolsó kanyarban aztán, akárcsak a Mercedes Formula-1-es versenyzői a Hungaroringen, visszacserélték a pozíciókat.
A hatodik helyen – a végére egészen beérve a lassuló élcsoportot – Farfus végzett di Resta és Paffett előtt. A BMW-k kiállása után számos körön át vezető Rast féltávnál állt ki kerékcserére, ami nem bizonyult nyertes taktikának: végül kilencedikként ért célba, de ez is elegendő volt arra, hogy egyetlen pont különbséggel újra ő legyen a bajnokság éllovasa.
Katasztrófába torkollt a Hollandiába bajnoki éllovasként utazó Mattias Ekström napja: a 10. rajtpozícióból kezdő svéd is korai, 5. körben kivitelezett kiállásra voksolt, a pályára visszatérve azonban rögtön az első kanyarban a kavicságyba száguldott, néhány száz méterrel később pedig megpördült, homokkal szórva be a pályát és rengeteg időt elveszítve. A futam végén még egyszer megfordult a bokszutcában, visszatért az utolsó helyre, majd a rémes délután betetőzéseként kiállt a versenyből. A bajnokság harmadik helyezettje, a 15. helyen záró Lucas Auer is pont nélkül fejezte be a versenyt.
A zandvoorti 1. futam eredménye:
|
Versenyző |
Autó |
Idő/hátrány |
1 |
Timo Glock |
BMW M4 DTM |
57:18.491 |
2 |
Marco Wittmann |
BMW M4 DTM |
+00.178 |
3 |
Maxime Martin |
BMW M4 DTM |
+00.840 |
4 |
Mike Rockenfeller |
Audi RS5 DTM |
+02.530 |
5 |
Jamie Green |
Audi RS5 DTM |
+03.164 |
6 |
Augusto Farfus |
BMW M4 DTM |
+04.173 |
7 |
Paul Di Resta |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
+04.771 |
8 |
Gary Paffett |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
+05.382 |
9 |
René Rast |
Audi RS5 DTM |
+05.911 |
10 |
Nico Müller |
Audi RS5 DTM |
+06.278 |
11 |
Robert Wickens |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
+06.734 |
12 |
Edoardo Mortara |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
+07.929 |
13 |
Loic Duval |
Audi RS 5 DTM |
+13.880 |
14 |
Bruno Spengler |
BMW M4 DTM |
+21.214 |
15 |
Lucas Auer |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
+27.053 |
16 |
Maro Engel |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
+52.140 |
17 |
Mattias Ekström |
Audi RS5 DTM |
3L |
18 |
Tom Blomqvist |
BMW M4 DTM |
|