DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
Túraautó

Hat kör után versenyeznie kell új autójával Ficzának

A Zengő magyar pilótája a Hungaroringen kézhez kapta a Kiát, de az időmérőn vezethette először. A TCR hétvégéjén Nagy Danival is beszélgettünk, akit indulása a versenyen ugyanúgy meglepett, mint minket.

Ficza Ferenc, aki eddig egyes helyszíneken a Zengő Motorsport, máshol az osztrák Zele Racing SEAT-jával állt rajthoz a TCR futamain – a szezonnyitón dobogóra is állt – a magyar versenyhétvégén kapta meg a Kia cee’d túraautót, mellyel a Zengő a kezdetektől fogva tervezte a 2017-es részvételt. A neonzöld-fekete versenygép szombat délelőtt futott be a mogyoródi pálya paddockjába, Ficza azonban a pénteki első szabadedzés után a másodikat is ki kényszerült hagyni a kivezető körében fennakadt gáz és ennek következtében összezavarodott elektronika miatt.

„Ma reggel érkezett az autó, így nem nagyon jutott időnk összerakni, és a futóműállítás is elmaradt. Először megnéztem, melyik gomb hol van benne, hogyan kell elindítani, aztán a STARD-os mérnököket kérdeztem ki, mire kell figyelni. Az első szabadedzésre terveztük a bejáratást, amire végül az időmérőn került sor” – mondta a Formula.hu-nak Ficza, akinek a 26-ból 23. helyet érő kvalifikációs körei a Kiával az első tesztkilométereknek felelnek meg.



„Így is nagyon csisszesen lett kész az időmérőre, a többiek már sorakoztak, mikor mi még mindig szereltünk. Ez a hat kör arra volt elég, hogy mégiscsak mentem vele, gyakoroltam az elindulást, féktávokat, próbálgattam a kanyarvételt. Nyilván az lesz mérvadó, mikor már teljesen be lesz állítva az autó, most set-up nélkül mentünk vele” – folytatta a 21 éves pilóta, akinek első benyomásai alapján is tetszik az autó, melyet eltérő karakterisztikájúnak tart a SEAT-tól, különösen kanyarodás és a motor terén.

„Ez a hétvége számunkra a tapasztalatszerzésről szól. Szeretnék jó eredményt elérni, de hátulról nehéz lesz, a kocsit pedig nem szeretném összetörni” – beszélt vasárnapi céljairól Ficza, aki a későbbiekben már csak a komolyabb eredményekkel fogja beérni: „Ha összeáll az autó, nagyon bízom a dobogóban, akár minden hétvégén. De erről biztosat egyelőre nem tudok mondani, amíg nem mentem le vele egy teljes hétvégét versenytempóban.”

A Zengő Motorsport négy autót is indított hétvégén: a SEAT-okat György Anett és Tóth Csaba mellett Nagy Dániel, a csapat WTCC-s pilótája kapta meg, aki végül az istálló legjobb rajteredményét, a 15. helyet szállította. Nevezése nem csupán a sajtót, de őt is váratlanul érte.

„Ha őszinte szeretnék lenni, én sem számítottam rá. Kedden minden cuccom bepakoltam a kamionba, ami elindult Portugáliába, a vb következő helyszínére. Szerdán kezdett körvonalazódni, hogy lehet, mégis számít rám a csapat. Csütörtökön 11-kor jártam az első üléspróbán, akkor döntöttünk úgy, hogy elindulunk. Ez a csapat nélkül nem valósulhatott volna meg, hisz ez az autó, melyet Fecó megtört a Salzburgringen, néhány nap alatt javították meg a srácok úgy, hogy mellette még négy autót kellett talpra állítaniuk” – avatta be a Formula.hu-t a mozgalmas elmúlt hétbe Nagy Dani.

„Egy TCR-es hétvégén már szerepeltem két évvel ezelőtt, de az egy DSG-s autó volt, más difivel, fékkel, váltóval. Ilyenben tehát még sosem ültem” – tért ki a 19 éves túraautós ismerkedésére a SEAT-tal, melyet az első szabadedzés kihagyása is nehezített. „A hétvége nagy rohanás volt, ennek fényében pedig úgy gondolom, jó eredmény a 15. hely, főleg a tempó miatt, hiszen a Q2-be jutó helyről csak két tizedre voltunk. Őszinte leszek, egyszerűen kevés volt a nyolc-kilenc gyorskör, amit teljesítettem az autóval, kellett volna még pár.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: