DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Túraautó

Újabb kettős győzelmet aratott a M1RA

A két nagy balesetet hozó első versenyen, valamint a másodikon is remek felzárkózást mutatott a hátrasorolt Tassi Attila: utóbbin második helyen ért célba az idén harmadszor nyerő csapattársa, Roberto Colciago mögött.

A bukások sorozata – amelyből Tassi Attila is kivette a részét, pénteki totálkáros balesete után a helyszínre szállított új Honda Civickel folytatta a szereplést – a versenynapon is folytatódott a Salzburgringen. Előbb a TCR-ben a WTCC-vel párhuzamosan szereplő Rob Huff törte tropára Volkswagenjét: a biztonsági autó 5 körön keresztül vezette a mezőnyt. A mögötte töltött távval a futamot meghosszabbították, teljesíteni azonban már nem sikerült, ugyanis Huff csapattársa, a bajnoki éllovas Jean-Karl Vernay szintén balesetet szenvedett, ezért piros zászlóval leintették a versenyt.

Tassi hiába szerzett kiváló negyedik helyet az időmérőn, motorcseréje (a komplett autócsere mellett) miatt csak a mezőny végéről, a 20. pozícióról vághatott neki a futamnak. Már az első kör végén a 13. helyen járt, és végül pontszerzőként, kilencedikként ért célba. A M1RA másik hondás versenyzője, Roberto Colciago szintén rajtbüntetést kapott, öt pozícióval sorolták hátra monzai agresszív manővere miatt. Bár ideiglenesen ő is járt top 10-es pozícióban, végül 13. helyezettként ért célba. A mezőny másik magyar tagja, a hétvégén szintén balesetező Ficza Ferenc nem állt rajthoz a vasárnapi versenyeken. Az első futamot Dusan Borkovic nyerte korábbi csapattársa, Mat’o Homola és Stefano Comini, valamint az osztrák vendégversenyző, Thomas Jager előtt.



A második futamra nem voltak érvényesek a rajtbüntetések, így a fordított rajtrács pole-pozíciójába Colciago került, Tassi pedig a hetedik helyről startolhatott. A M1RA olasza megőrizte vezetését, míg a 17 éves magyar pilóta rögtön pozíciókat javított, és rövidesen James Nashtől átvette a dobogós pozíciót, Gianni Morbidellitől pedig a második helyezést. Az olasz nem hagyta magát, a két versenyző hosszú körökön át vívott csatát. Miután a hátraeső Morbidellitől megszabadult, Tassi Stefano Cominit és Jagert kapta a nyakára, de őket is maga mögött tudta tartani a versenyen, amely Pepe Oriola defektje miatt újra nem nélkülözte a biztonsági autót.

Colciago és Tassi az első és második helyen futottak be, Michelisz Norbert csapata így Olaszország után Ausztriában is ünnepelt egy kettős sikert. Comini állt újra a dobogó legalsó fokára, ezzel az összetett vezetését átvette Vernay-től, aki Huffhoz hasonlóan nem tudott rajthoz állni a második versenyen. A francia pilótát a mezőnyből először három győzelemig jutó Colciago is megelőzte, akinek lemaradása csupán három pont Cominihez képest a M1RA hazai versenye, a Hungaroring előtt, ahol Michelisz is rajthoz áll egy harmadik Hondával. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: