A prémium abroncsokat gyártó Hankook vállalat a következő szezonra a nemzetközileg talán legsikeresebb túraautó bajnokságra új száraz pályás gumiabroncs generációval jelenik meg a versenypályákon. Az új Ventus Race, mely már a negyedik DTM generáció, a korábbiakkal azonos méretben (elöl: 300/680 R 18, hátul: 320/710 R 18) nagyobb tapadást nyújt majd elődjéhez viszonyítva, azonban a tavalyi változathoz képest gyorsabban és erőteljesebben kopik, különösen nagy igénybevétel mellet, ami a köridőket a pilóták vezetési stílusától függően jelentősen befolyásolja majd.
A Hankook, a DTM kizárólagos gumiabroncs partnere a három járműgyártó, az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz, valamint a DTM szervezője, az ITR e.V. kívánságát teljesíti ezzel, akik ettől még izgalmasabb versenyeket és jelentősen több előzési manővert remélnek. A zárótesztek során már kiderült, hogy a köridők a kopástól és a vezetési stílustól függően több másodperccel is növekedhetnek, ami a versenyt izgalmasabbá teheti, és a versenyzők részéről jobb taktikai képességeket igényel. Az újítások csak a száraz abroncsokra vonatkoznak; a DTM esős időre való abroncsváltozata, a Ventus Race Rain 2017-ben változatlan marad.
"A DTM technikai szempontból kétségtelenül az egyik legnagyobb követelményeket támasztó versenysorozat a világon, így a fejlesztő mérnökeinknek már korábban is meg kellett oldaniuk nehéz fejlesztéstechnikai kérdéseket a DTM versenyabroncsokkal kapcsolatban.“ - jelentette ki Manfred Sandbichler, a Hankook Motorsport igazgatója. "Ahogy az előző években, a 2017-es specifikációkat is sikeresen teljesítettük, amit a legutóbbi tesztek is alátámasztottak. A gumiabroncsokkal kapcsolatban újabb izgalmas szezonra számítunk."
Thomas Baltes, a Hankook DTM-ért felelős versenymérnöke szerint: „Az új szárazpályás DTM versenyabroncsok a változatlan méretek ellenére teljesen új fejlesztést jelentenek. A Ventus Race negyedik generációjánál az úgynevezett „abroncssuttogók“ ismét fontos szerepet töltenek majd be a DTM pilótáknál. Azok a pilóták és mérnökeik, akik nagyon jól értenek az abroncsok tökéletes kezeléséhez, vagyis ahhoz, hogy a lehető leggyorsabban, de mégsem túl agresszívan érjék el az optimális hőmérsékleti tartományt, jelentős előnyre tehetnek szert 2017-ben. Az abroncsokkal való bánásmód az időmérő során is nagyobb hatással lesz a teljesítményre az azt követő versenyben, mint korábban.“
2017-ben további újítást jelent majd a száraz abroncsok előmelegítésének tiltása is. A pilótáknak mindenekelőtt induláskor és a boxba való kiállás utáni első körök során kell okosan manőverezniük, hogy a lehető leggyorsabban elérjék az abroncsok üzemi hőmérsékletét.