DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Túraautó

Mészárlást rendezett az Audi a Hungaroringen

Az első nyolc rajthelyről nyolc Audi indulhatott, s az első hat pozíciót meg is szerezték a négykarikások a Hungaroringen - Edoarda Mortara győzelmével immár biztos, hogy nem lesz a hétvégén bajnokavatás.

Ritkán látható fölényt mutatott az Audi a DTM magyarországi hétvégéjének szombati napján. Az ingolstadti márka nyolc autója az időmérő edzésen az első nyolc helyet elhozta, azaz tökéletes pozícióból készülhetett az első futamra. A rajtelsőség idén először Edoardo Mortaráé lett, méghozzá Jamie Greent megelőzve, azaz a bajnoki összetett két legjobban álló audis versenyzőjéé lett az első sor. Miután az éllovas Wittmann csak a 10. helyre kvalifikálta magát, az Abt Sportsline és a Rosberg versenyzője előtt komoly esély nyílt tetemes hátrányuk lefaragására.

A rajtnál az élmezőny simán eljött, de az első kör végére hattagúra szűkült az Audi nyolcasfogata az élen. Timo Scheider néhány pozíciót visszacsúszott, nála is rosszabbul járt azonban Mattias Ekström, aki a 2-es kanyarban Martin Tomczykkal akadt össze, megforgott, s csak a mezőny végéről kezdhette meg a felzárkózást. Végül csak a 19. helyen célba, aminek következtében a bajnoki összetett nyolcadik helyére csúszott vissza – így alighanem végképp nem bánja, hogy úgy döntött, hogy a szezonzáró helyett a ralikrossz-vb németországi futamán indul majd.

Az élmezőnyben nem hozott sok izgalmat a futam, Mortara sima győzelmet aratott, a nürburgringi vasárnap után zsinórban másodszor nyert, s ezzel 14 pontra csökkentette hátrányát Marco Wittmann-nal szemben – azaz ahelyett, hogy egy esetleges holnapi bajnokavatásra készülhetne a BMW ásza, azon kell izgulnia, hogy megtarthatja-e bajnoki vezetését a szezonzáró előtt. Az Audi mai formáját látva ez bizony erősen kétséges...

Wittmann egyébként a „best of the rest”-ként, azaz a 7. pozícióban zárta a versenyt az Audi hatosa mögött, Rosenqvist rövid karrierje eddigi legjobbjával nyolcadik lett legerősebb mercedesesként, majd a pontszerzők sorát Scheider és Wickens zárta. 

 

Az 1. verseny eredménye:

 

Versenyző

Autó

Idő/hátrány

1

 Edoardo Mortara

 Audi RS5 DTM

 42:20.736

2

 Jamie Green

 Audi RS5 DTM

 +01.090

3

 Miguel Molina

 Audi RS5 DTM

 +09.240

4

 Mike Rockenfeller

 Audi RS5 DTM

 +10.602

5

 Nico Müller

 Audi RS5 DTM

 +11.535

6

 Adrien Tambay

 Audi RS5 DTM

 +21.045

7

 Marco Wittmann

 BMW M4 DTM

 +23.177

8

 Felix Rosenqvist

  Mercedes-AMG C 63 DTM

 +24.729

9

 Timo Scheider

 Audi RS5 DTM

 +25.754

10

 Robert Wickens

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +26.916

11

 Daniel Juncadella

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +29.399

12

 Maxime Martin

 BMW M4 DTM

 +32.843

13

 Tom Blomqvist

 BMW M4 DTM

 +33.546

14

 Timo Glock

 BMW M4 DTM

 +34.316

15

 Bruno Spengler

 BMW M4 DTM

 +36.197

16

 Lucas Auer

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +37.259

17

 António Félix da Costa

 BMW M4 DTM

 +44.405

18

 Christian Vietoris

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +45.334

19

 Mattias Ekström

 Audi RS5 DTM

 +50.675

20

 Augusto Farfus

 BMW M4 DTM

 +53.287

21

 Gary Paffett

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +54.002

22

 Martin Tomczyk

 BMW M4 DTM

 +54.939

23

 Maximilian Götz

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +55.420

24

 Paul Di Resta

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 + 15 kör

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: