A BMW-s Marco Wittmann, a Német Túraautó Bajnokság címvédője indulhatott pole-pozícióból idén első alkalommal a moszkvai első versenyen, amelyet 40 perc + 1 kör hosszúságúra jelöltek ki, mely során a mezőnynek nem kellett bokszkiállást teljesítenie. Ebből negyed óra el is veszett a biztonsági autó mögött az elején, a nyitókörben ugyanis Miguel Molina az ötödik helyről induló Tom Blomqvisttal ütközött, a megforduló spanyolba pedig Christian Vietoris rohant bele hátulról. Molina sértetlenül kiszállt az autóból, Vietorisnak a fellobbanó tüzet kellett oltania.
Az újraindításnál Marco Wittmann megőrizte vezetését, négy kör elteltével azonban Timo Glock és Mattias Ekström ütközött, emiatt ismét beküldték a biztonsági kocsit. A futamot az utolsó tíz körre engedték ismét szabadjára, a második rajthelyről induló Pascal Wehrlein ekkor már komolyabb nyomás alá helyezte az éllovast. Az első négy helyezett egy másodpercen belül haladt, mikor Wehrlein kifékezte honfitársát a DRS-zónát követő utolsó kanyarban, és kisebb különbséget épített ki.
A Mercedes versenyzője végül 1,8 másodperc differenciával megszerezte pályafutása harmadik futamgyőzelmét. Marco Wittmannra még Jamie Green is veszélyt jelentett, a címvédő azonban végül megőrizte a második helyet, szezonja második dobogóját, a legjobb audist, Jamie Greent pedig Bruno Spengler is megelőzte a legutolsó kanyarban, így a kanadai állhatott a dobogó harmadik fokára. A legjobb idei eredményét elérő Daniel Juncadellát és Edoardo Mortarát Gary Paffett követte, aki a 20. rajthelyről indulva lett hetedik.
Versenyő |
Autó |
Idő |
Hátrány |
Körök |
|
1 |
Pascal Wehrlein |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
41:56.506 |
24 |
|
2 |
Marco Wittmann |
BMW M4 DTM |
41:58.359 |
1.853 |
24 |
3 |
Bruno Spengler |
BMW M4 DTM |
41:59.042 |
2.536 |
24 |
4 |
Jamie Green |
Audi RS5 DTM |
41:59.473 |
2.967 |
24 |
5 |
Daniel Juncadella |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
41:59.755 |
3.249 |
24 |
6 |
Edoardo Mortara |
Audi RS5 DTM |
42:00.838 |
4.332 |
24 |
7 |
Gary Paffett |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
42:05.373 |
8.867 |
24 |
8 |
Tom Blomqvist |
BMW M4 DTM |
42:06.545 |
10.039 |
24 |
9 |
Nico Müller |
Audi RS5 DTM |
42:06.856 |
10.350 |
24 |
10 |
Mike Rockenfeller |
Audi RS5 DTM |
42:07.507 |
11.001 |
24 |
11 |
António Félix da Costa |
BMW M4 DTM |
42:07.915 |
11.409 |
24 |
12 |
Robert Wickens |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
42:08.319 |
11.813 |
24 |
13 |
Lucas Auer |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
42:08.740 |
12.234 |
24 |
14 |
Paul Di Resta |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
42:09.106 |
12.600 |
24 |
15 |
Augusto Farfus |
BMW M4 DTM |
42:11.754 |
15.248 |
24 |
16 |
Maximilian Götz |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
42:12.040 |
15.534 |
24 |
17 |
Martin Tomczyk |
BMW M4 DTM |
42:12.155 |
15.649 |
24 |
18 |
Maxime Martin |
BMW M4 DTM |
42:12.856 |
16.350 |
24 |
19 |
Antonio Giovinazzi |
Audi RS5 DTM |
42:13.638 |
17.132 |
24 |
- |
Adrien Tambay |
Audi RS5 DTM |
30:14.705 |
|
16 |
- |
Timo Glock |
BMW M4 DTM |
18:48.811 |
|
10 |
- |
Mattias Ekström |
Audi RS5 DTM |
18:49.122 |
|
10 |
- |
Miguel Molina |
Audi RS5 DTM |
00.000 |
|
0 |
- |
Christian Vietoris |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
00.000 |
|
0 |
Videó Molina és Vietoris ütközéséről:
És Ekström és Glock találkozójáról: