A délelőtti eső még nagyon sok helyen ott hagyta nyomát a Norisringen, ennek ellenére többen is slick gumikon vágtak neki a 40 perces futamnak. Közöttü0k volt Pascal Wehrlein is, aki az ötödik helyet kockáztatta a rajt után – de bevált a HWA döntése, ugyanis hiába gyülekeztek fekete felhők a pálya fölött, a napsütés azért csak utat talált magának a végére.
A pole-pozíciót megszerző Christian Vietorisnak nem sikerült megtartania a vezetést a rajt után, de a hajtűből kigyorsítva egyből visszavette az őt megillető pozíciót Gary Paffettől - de nem élvezhette sokáig a száguldást, hiszen a hajtű utáni kalamajkában Auer kiforgatta Molinát, elzárva a pályát a többiek előtt. Jöhetett a safety car, de mivel nem hevert törmelék a pályán, hamar útjára engedte a mezőnyt.
Amíg Vietoris próbálgatta kiépíteni előnyét, Wickens átvette Paffettől a második helyet, és mialatt a pálya továbbra is száradt, a slickeken rajtolók – Wehrlein vezetésével – elkezdték lefaragni hátrányukat. Paffett volt az első bokszlátogató az élmezőnyből, ő már ifjú kollégája mögé érkezett a 9. helyre, ami sejtette, hogyha abroncsai kibírják, Wehrlein lehet délután sztárja.
A következő körben történtek őt igazolták: Vietoris és Wickens egyszerre cserélt kereket, és Wehrlein mögé érkeztek vissza a pályára. Nem sokkal ezután a kanadai megelőzte német márkatársát, és ekkor 3,7 másodpercre volt az éllovastól – jól tudta, hogy egy idő után riválisa verseny elejétől használt abroncsai bizony kopásnak indulnak majd.
Wickens után Paffett is elment a pole-pozíciós mellett, ezzel pedig ki is alakult a végső sorrend – csakhogy Wehrlein előnye fogyni kezdett. A mögötte tömörülő Mercedes-bolynak azonban nem volt lehetősége az előzésre, így a 20 éves versenyző karrierje második DTM-diadalát aratta – idén először nyert más márka az Audin kívül, a Mercedes tavaly szeptember óta nem látta meg elsőként a kockás zászlót. Lehetett volna szebb is az eredmény, de Paul di Restát bokszkiállása után, a legjobb audisként hetedik helyen záró Jamie Green lökte ki – a skót kitört jobb hátsó kereke miatt a bokszban fejezte be a versenyt.
| Pozíció | Versenyző | Csapat | Autó | Idő |
| 1 | Pascal Wehrlein | HWA | Mercedes | 41p02.170mp |
| 2 | Robert Wickens | HWA | Mercedes | 0.356s |
| 3 | Gary Paffett | ART | Mercedes | 0.742s |
| 4 | Christian Vietoris | HWA | Mercedes | 1.362s |
| 5 | Bruno Spengler | MTEK | BMW | 2.784s |
| 6 | Martin Tomczyk | Schnitzer | BMW | 4.902s |
| 7 | Jamie Green | Rosberg | Audi | 5.279s |
| 8 | Augusto Farfus | RBM | BMW | 8.572s |
| 9 | Marco Wittmann | RMG | BMW | 8.943s |
| 10 | Daniel Juncadella | Mucke | Mercedes | 9.262s |
| 11 | Edoardo Mortara | Abt | Audi | 11.482s |
| 12 | Antonio Felix da Costa | Schnitzer | BMW | 13.318s |
| 13 | Timo Glock | MTEK | BMW | 15.990s |
| 14 | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 17.695s |
| 15 | Lucas Auer | ART | Mercedes | 17.935s |
| 16 | Timo Scheider | Phoenix | Audi | 20.717s |
| 17 | Mattias Ekstrom | Abt | Audi | 21.469s |
| 18 | Nico Muller | Rosberg | Audi | 25.638s |
| 19 | Adrien Tambay | Abt | Audi | 40.423s |
| 20 | Miguel Molina | Abt | Audi | 47.794s |
| - | Paul Di Resta | HWA | Mercedes | Kiesett |
| - | Maximilian Gotz | Mucke | Mercedes | Kiesett |
| - | Tom Blomqvist | RBM | BMW | Kiesett |
| - | Maxime Martin | RMG | BMW | Kiesett |