Bár az éllovas kiléte egyszer sem változott a 40 perces futam során, azt korántsem lehet mondani, hogy ez lett volna a DTM történetének legeseménytelenebb versenye. Már rögtön az első körben érezni lehetett, hogy mindenki hónapok óta erre a pillanatra várt, és valósággal forrt a mezőny a pengeéles csatáktól. Antonio Felix da Costa még az első körben megpördült, Paul di Resta megelőzte Eduardo Mortarát, és feljött Green és Pascal Wehrlein mögé a 3. helyre, miközben Robert Wickens egy ütközés folytán máris kiesett.
Néhány körrel később di Resta Wehrleint is átugrotta, így immár zavartalanul vehette üldözőbe az élen időközben több másodperces előnyt kiépítő Greent. Körülbelül féltávnál aztán Daniel Juncadella ásta el a kavicságyban Mercedesét, ami miatt a biztonsági autót is pályára kellett küldeni, így Green előnye egy pillanat alatt elolvadt.
Nemsokára újra zöld jelet kapott a mezőny, és tüstént újból egymásnak is estek a felek. Mattias Ekström egy nagyon agresszív és ügyesen végigvitt manőverrel előzte meg Patrick Tambayt, aki mellé Marco Wittman is be tudott szúrni a belső íven. Tambay lesodródott a pályáról, így szinte az egész mezőny elment mellette, de Ekström is bánhatta vakmerő manőverét, neki ugyanis a csatában elhasználódott gumik miatt kellett a bokszba hajtania.
A következő percben Martin Tomczyk torpedózta le hátulról Gary Paffett Mercedesét, így másodszor is pályára küldték a safety cart. Az újraindítást követően sok változás az élmezőnyben már nem történt, Green nyert, de Wehrlein a végén még visszaelőzte di Restát, így a két mercedeses megcserélte egymás között a dobogó két alsóbb pozícióját. Eduardo Mortara Mike Rockenfellert és Nico Müllert megelőzve hozta célba az Audit a 4. helyen, míg a BMW becsületét Maxime Martin mentette meg szerényke 7. helyével. A címvédő Wittmant a végén még egy márkatársa megelőzte Glock személyében, őket a 8-9. helyen jegyezték a leintésnél, megelőzve Farfust.
Vasárnap még egy DTM-futamot rendeznek a Hockenheimringen, annak távja 1 óra + 1 kör lesz, és egyszer mindenkinek kötelezően ki kell majd állni közben a bokszba.
A verseny végeredménye:
1 | Jamie Green | Rosberg | Audi | 42:47.133 |
2 | Pascal Wehrlein | HWA | Mercedes | 2.327 |
3 | Paul Di Resta | HWA | Mercedes | 3.221 |
4 | Edoardo Mortara | Abt | Audi | 3.930 |
5 | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 4.667 |
6 | Nico Muller | Rosberg | Audi | 5.203 |
7 | Maxime Martin | RMG | BMW | 11.140 |
8 | Timo Glock | MTEK | BMW | 13.840 |
9 | Marco Wittmann | RMG | BMW | 14.465 |
10 | Augusto Farfus | RBM | BMW | 15.458 |
11 | Bruno Spengler | MTEK | BMW | 15.968 |
12 | Mattias Ekstrom | Abt | Audi | 16.247 |
13 | Antonio Felix da Costa | Schnitzer | BMW | 18.233 |
14 | Christian Vietoris | HWA | Mercedes | 20.797 |
15 | Adrien Tambay | Abt | Audi | 25.038 |
16 | Maximilian Gotz | Mucke | Mercedes | 25.434 |
- | Lucas Auer | ART | Mercedes | Kiesett |
- | Gary Paffett | ART | Mercedes | Kiesett |
- | Martin Tomczyk | Schnitzer | BMW | Kiesett |
- | Daniel Juncadella | Mucke | Mercedes | Kiesett |
- | Miguel Molina | Abt | Audi | Kiesett |
- | Tom Blomqvist | RBM | BMW | Kiesett |
- | Timo Scheider | Phoenix | Audi | Kiesett |
- | Robert Wickens | HWA | Mercedes | Kiesett |