Tudniillik, a legutóbbi negyven DTM-versenyen egyetlen egy alkalommal sem volt példa arra, hogy egy autó defektet kapott volna, ez pedig mindent elmond a Hankook által a csapatok rendelkezésére bocsátott Ventus Race abroncsok minőségéről és megbízhatóságáról. Az általuk kiküldött sajtóközleményből kiderül, most a bűvös 50-ös számot veszik célba, amit a spielbergi versenyhétvégén érhetnek el, addig kellene még kihúzniuk eldurranó abroncsok nélkül.
Persze defektet éppenséggel egy vas- vagy fakerék sem kapna, ezért fontos megjegyezni, hogy a Hankook DTM-es versenygumijai nemcsak megbízhatóak és strapabíróak, de egyben hihetetlen mértékű, tartós mechanikai tapadást biztosítanak a három nagy német autógyártó, a BMW, az Audi és a Mercedes túraautóinak. Mindezt öt éven tartó szünet nélküli fejlesztéssel érte el a gyártó, az évek során egyre nagyobb és szélesebb méretű gumit kínálva a csapatoknak, amivel értelemszerűen a tapadás és a tempó is egyenes arányban nőtt.
2013-ban a lágyabb keverékű és a sima Ventus Race slickeknél körönként mintegy 1,5 másodperccel gyorsabb Ventus Race Plust is bemutatta a Hankook, amely ajtót nyitott a különböző versenystratégiák alkalmazása előtt, és persze az előzések számát is megemelte. A taktikázásnak és a gumik beosztásának idén is nagy szerep juthat a DTM-ben, pláne, hogy az új szabályok értelmében hosszú idő után újra két futamot rendeznek hétvégenként, egy 40 perceset szombaton kötelező bokszkiállás nélkül, és egy 60 perceset vasárnap kötelező kerékcserével. A korábbi öt szett abroncs helyett pedig idéntől pilótánként négyből kell gazdálkodniuk a csapatoknak.
A Hankook DTM-es versenymérnöke, Thomas Baltes biztos benne, hogy a prémiumgyártó sikersorozata idén is folytatódni fog a világ legnépszerűbb túraautós bajnokságában. „Technikai szempontból az autók fejlesztését befagyasztották, ezért nem számítunk jelentős változásra az előző évhez képest. A legutóbbi, oscherslebeni teszten a csapatok már az új időmérős és verseny-lebonyolítási rendszert gyakorolták. Például többen is két bemelegítő kört, majd két gyorskört futottak, ami idén a kvalifikációkon is így lesz. Aztán még mindig ugyanezeken a gumikon megtettek 40 kört, azt tesztelve, hogy miként tudnak úgy ideális gyorskört futni Ventus Race gumival, hogy az a szombati versenytávot is megfelelő teljesítmény leadása mellett végigbírja. Úgy gondolom, hogy ezzel nem lehet probléma, és a szombati futamot még az olyan gumigyilkos helyszíneken is kerékcsere nélkül végig tudja majd csinálni mindenki, mint Hockenheim vagy Zandvoort.”
A gumigyártó szakembere ezután azt is kifejtette, milyen stratégia várható a csapatoktól a vasárnap megrendezésre kerülő második futam tekintetében. „A csapatok célja az lesz,, hogy a 60 perces vasárnapi versenyen két új szett abroncsot használjanak fel. Ehhez a kulcsot az autók optimális egyensúlyának megtalálása jelentheti a gyors tempót lehetővé tevő agresszió és megbízhatóság fenntartása között. Hockenheimben látni fogjuk, ki hogyan alkalmazkodik az új regulákhoz. Az előző negyven, gumimeghibásodás nélkül teljesített verseny az abroncsaink magasa minősége és teljesítménye mellett a sorozatban érintett autógyártókkal, mérnökökkel és pilótákkal való hatékony együttműködésünket dicséri. És biztosra veszem, hogy ez a sikertörténet idén is folytatódni fog” – adta meg a zárszót Baltes.
A Hankook a 2015-ös szezonra is meghirdette a DTM Legjobb Bokszkiállás Díjat, melynek keretében minden versenyen három láda sörrel jutalmazzák a leggyorsabb bokszkiállást végrehajtó szervizcsapatot. Bár a sörnél jobban aligha motiválja valami a német szerelőket, az év végén egy kristályserleg is kiosztásra kerül az abszolút győztesnek. Tavaly Paul di Resta legénységének jutott a legtöbb ingyen sör.