DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Tereprali

Al-Attiyah és a Dacia sikerével rajtolt el a tereprali-vb szezonzárója

A világbajnok megnyerte az első szakaszát a vadonatúj Daciával, de Carlos Sainz is jól kezdett a Marokkó Ralin az M-Sport Forddal.

Egy mini Dakar Ralinak is beillik a tereprali-világbajnokság szezonzárója, az ezen a héten zajló Marokkó Rali. A szakág második legmagasabban jegyzett viadala mindenki számára jó felkészülést jelent a januári Dakarra, így elképesztő mezőny gyűlt össze: most debütál a vadonatúj Dacia Sandriders, amibe átült a világbajnoki éllovas és címvédő Nasser Al-Attiyah, valamint rajthoz állt vele Sebastien Loeb és Cristina Gutierrez, de megérkezett az M-Sport Ford szintén nullkilométeres Raptorja, amelybe az idei Dakar-győztes Carlos Sainz, illetve volt audis csapattársa, Mattias Ekström ült bele. Emellett a Mini is hozott egy új autót, és összességében 43 páros állt rajthoz az autósok között.

A tegnapi prológ után egy nagy áradás kicsit keresztbe tett a szervezőknek, de a hétfői első igazi szakaszt némileg áttervezett útvonalon azért meg lehetett tartani. A 180 kilométeres szelektív pedig azonnal meg is hozta a Dacia első részsikerét: Al-Attiyah a második időellenőrző ponttól kezdve végig vezetett, és összességében bő másfél perces előnnyel előzte meg fő riválisát, a toyotás Yazeed Al-Rahjit. A szaúdi hátránya az argentin futam  negnyerése után 25 pont Al-Attiyah mögött a bajnoki tabellán, vagyis van még esélye a világbajnoki címre, de a katari kezében van a csata sorsa, aki tehát azonnal győzni is tudott ma a Sandriderrel.

dacia-alattiyah



Jól startolt a Ford is, Sainznak nem tartott sokáig megszokni a Raptort, végig ott autózott a top háromban, és végül a harmadik helyen, alig két és fél perc hátránnyal ért célba első fordos tereprali-vb-s szakaszán, ráadásul a másik autóval Ekström sem maradt le nagyon, ő ötödikként, hat perc hátránnyal ért be. Kettejük között az első mért ponton még vezető Guerlain Chicherit lett a negyedik az új, benzines Minivel.

A 121. helyről rajtoló (tegnap a prológon hibázó) Sebastien Loeb is ott volt az élmezőnyben, de az utolsó 22 kilométeren nyolc percet veszített, így végül csak a 12. helyen, szűk 13 perc lemaradással zárt, a harmadik Daciával Gutierrez viszont befért a top tízbe, ahogy a Centuryvel Matthieu Serradori, valamint a Minihez Chicherittel együtt a Toyotától átigazoló Guillaume de Mevius is.

 

Brabec megsérült

Sérüléssel ért véget Ricky Brabec szezonja: a topmotoros ugyanis elesett és térdsérülést szenvedett a szakaszon, kórházba kellett szállítani, az első diagnózis alapján a szalagjai sérültek meg, a futam számára lezárult.

A kétkerekűeknél a bajnokság nagy esélyese, Ross Branch volt a leggyorsabb, de alig egy percet adott csak Daniel Sandersnek, és nem egészen kettőt Tosha Schareinának.

A verseny nagyjából 1500 mért versenykilométerből áll, így a neheze még hátra van!

FRISSÍTÉS: A versenyen sajnos halálos baleset történt, a szakasz 97. kilométerénél bukó francia Frederic Baudry életét már nem lehetett megmenteni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: