DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
Tereprali

Elromló emelő, széteső futómű: így mentek füstbe Loeb Dakar-győzelmi reményei

Ma reggel még volt esélye megszerezni karrierje első Dakar-győzelmét Sebastien Loebnek, a Prodrive Hunter azonban ezt nem engedte. Íme a francia szavai.

Az utolsó előtti szakaszon, csütörtökön úszott el a Dakar-győzelem lehetősége Sebastien Loeb számára. A Prodrive Hunterrel versenyző francia klasszis bő 13 perces hátránnyal kezdte meg a napot Carlos Sainz mögött, de az utóbbi napokban közelíteni tudott, úgyhogy volt rá esély, hogy még megfoghatja a spanyolt annak ellenére, hogy szinte minden nap akadt valami problémája – például tegnap is rengeteget veszített emiatt.

Azonban nem sokkal a rajt után megadta magát a Hunter egyik futóműalkatrésze, amit nem tudtak kicserélni, úgyhogy véget ért az álom: Sainz elporzott mellette, Loeb versenye pedig látszólag véget ért.

loeb_1



„Nehéz napunk volt, az biztos. Több mint egy órát buktunk egy kövön ülve nem sokkal a rajt után, és azt hittük, hogy teljességgel vége, kiestünk. De végül szerencsések voltunk, mert egy másik Hunterrel közlekedő kínai pilótánál volt olyan tartalék alkatrész, ami nekünk kellett, és odaadta. Elfogadtuk, megszereltük és elindultunk újra” – mesélte Loeb.

„Aztán így is kaptunk több defektet. Még akkor is rengeteget kapunk, ha nagyon lassan megyünk. Végül három lapos kerékkel értünk be a célba, de itt vagyunk” – tette hozzá a francia.

Ez utóbbi pedig azért fontos, mert akkora előnyben voltak a többiekhez képest, hogy még így is ott vannak a dobogón, sőt Lucas Moraes gondjai miatt a második helyüket is visszaszerezték – csak éppen a győzelemre nincs már esélyük abban az esetben, ha Sainz és az Audi valahogy beporoszkál a pénteki utolsó szakaszon.

A napi összegző itt olvasható!

 

Katasztrofális verseny ez a Prodrive számára

Az előző két Dakart megnyerő Nasszer Al-Attiyah kedd este távozott a futamról: a katari pilóta idén ült át egy Prodrive Hunterbe, de a folyamatos technikai hibák, defektek után végül a motor is megadta magát, majd az utolsó napján a rajt után nem sokkal harmadszor is eltört egy lengőkarja.

Ott azt mondta, hogy ennyi, ennek nincs értelme, már amúgy is régen kiesett, sorozatban a negyedik nap hozott technikai gondot a defektek mellett, nem csinálja tovább – visszament a táborba, elköszönt a csapattól, és hazament. A részletekről itt számoltunk be!

Loeb futama sem egyszerű, neki is a harmadik lengőkarja tört már el, elképesztően sok defektet kapott, ráadásul azért nem vezette a futamot ma reggel, mert tegnap az emelője is tönkrement…

b862b

„Már a szakasz előtti etap útvonalon gondunk volt az emelővel, az autó fent maradt a levegőben, szóval el kellett vágnunk a csövet, így az emelőt nem tudtuk használni az autó bal oldalán. Majd kaptunk két defektet, mindkettőt a bal oldalon. Sziklákat kellett használnunk ahhoz, hogy meg tudjuk emelni az autót és ki tudjuk cserélni a kereket. Ezzel közel negyedórát veszítettünk” – mondta még szerda este a francia.

Loeb révén így is szerezhet egy második helyet a csapat, ha a francia a holnapi nem egészen kétszáz kilométert teljesíteni tudja, ő négy, Al-Attiyah egy szakaszt nyert, de az, hogy az övék lett messze a legkevésbé megbízható autó, amelyekkel minden nap adódott valami gond, az nem túl biztató – ahogy az sem, hogy Al-Attiyah kijelentette, hogy nem akar beleülni, pedig egy hónap múlva következik a világbajnokság következő futama…

A tereprali-világbajnokság menetrendje a többi nagy nemzetközi szériával együtt ezen a linken megtekinthető!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: