Némi riadalommal indult a Dakar 10. szakasza szerda reggel, ugyanis az autósok második helyén álló Sebastien Loebnek már a szelektív előtt, az összekötőn meg kellett állnia és szerelnie a Prodrive Huntert, de végül sikerült megoldania a problémát, és időben el tudott rajtolni.
A Hunter megbízhatósága tegnap teljesen kiakasztotta Loeb csapattársát, az előző két Dakart megnyerő Nasszer Al-Attiyah-t, aki kendőzetlenül beszélt arról, hogy mit gondol az autóról – erről itt számoltunk be!
A kisebb dráma után jött a következő, ami végül vaklármának bizonyult: a futamot bő húszperces előnnyel vezető Carlos Sainz ugyanis a térkép alapján kihagyta az első ellenőrző pontot, nem is írták be az idejét jó darabig. Nagyjából negyedórával később azonban javította magát a rendszer, Sainz ideje bekerült, és a hivatalos állásfoglalás szerint nem hagyott ki semmit, csak a GPS-rendszere nem küldött megfelelő jelet.
A részidőkből aztán az látszott, hogy Loeb tartja magát ahhoz, amit csapata előző este mondott: ezt a versenyt már csak úgy nyerheti meg, ha Sainzcal történik valami, úgyhogy az utóbbi napok kiemelkedő tempója után ezúttal már visszafogottabban, óvatosabban közlekedett, hiszen nem volt értelme kockáztatnia.
Ennek ellenére a dráma folytatódott: bár Sainz kezdett jobban, de a hamarosan Loeb került előrébb, nagyjából öt perccel riválisa elé. A szakasz második felében aztán jött az a fordulat, amire a francia várt, hiszen az audisnak meg kellett állnia nagyjából tíz percre, így az összetettbeli különbségük virtuálisan, átmenetileg alig négy percre olvadt – és csak azért ennyire, mert Stephane Peterhansel és Mattias Ekström is megállt Sainznak segíteni. Mint utólag kiderült, Sainznak meg kellett várnia Ekströmöt, mert nem volt több gumija, így a német odaadta neki a sajátját, és ott ragadt a sivatagban.
De a defektveszélyes szelektíven Loeb sem tudott végigmenni nagyobb gond nélkül, neki is meg kellett állnia később bő öt percre, volt két defektje, és elromlott az emelője, így alternatív megoldást kellett találnia arra (sziklákkal), hogy hogyan emelje meg a Huntert, hogy ki tudja cserélni a kereket.
Az utolsó hatvan kilométeren aztán Sainz begyújtotta a rakétákat és jó pár percet ledolgozott a hátrányából, így a szakaszon összességében alig több mint hetet veszített csak Loebbel szemben, úgyhogy az összetettben 13,5 perc maradt az előnye a csütörtöki hosszú szakasz, valamint a pénteki rövid, ezekhez képest sprintjellegű lezárás előtt.
A szakaszon egyébként Guerlain Chicherit volt a leggyorsabb a Toyotával, bő négy percet adott Eugenio Amos Toyotájának, közel hat percet a semmiből nagy időt repesztő Brian Baragwanath Centuryjének, és végül több mint hetet Romain Dumas Toyotájának.
Érdekesség, hogy ezen a nehezebb, defektveszélyesebb, autógyilkosabb pályán megint a Toyota tűnt a legstabilabbnak és a Prodrive, valamint az Audi is nehezen oldotta meg a feladatot – ahogy az a verseny első napjaiban is látszott.
A csütörtöki szakasz 480, a pénteki pedig 175 kilométer lesz majd, tehát még összesen 655 versenykilométer van hátra a közel ötezerből.
Az autósok állása két szakasszal a vége előtt:
1. | Sainz, Cruz | Audi | 41:35:12 |
2. | Loeb, Lurquin | Prodrive | +13:22 |
3. | Moraes, Monleon | Toyota | +1:02:44 |
4. | De Mevius, Panseri | Toyota | +1:27:09 |
5. | Chicherit, Winocq | Toyota | +1:47:55 |
6. | Serradori, Minaudier | Century | +1:48:59 |
7. | Prokop, Chytka | Ford | +1:59:58 |
8. | De Villiers, Murphy | Toyota | +2:17:20 |
9. | Botterill, Cummings | Toyota | +2:24:26 |
10. | Vanagas, Sikk | Toyota | +2:40:51 |
Brabec kezében a motorosok futama
Tegnap már meg tudott lógni legnagyobb riválisa, Ross Branch elől a motorosok versenyét vezető Ricky Brabec, aki a mai kőkemény szakaszon erre rátett még egy lapáttal: idei első szakaszgyőzelmét könyvelhette el, Branch pedig közel négy perccel rosszabb időeredménnyel ért be a célba.
A Hondák egyébként segítették egymást ezen a szakaszon, és végül hármas győzelmet arattak, hiszen Brabec mögött Nacho Cornejo (alig két másodperccel…), valamint Adrien van Beveren ért célba.
Az összetettben így Brabec előnye már 10 perc feletti Branch és közel 12 perc van Beveren előtt.